For dere med barn mellom ni og tolv år. Her kan dere diskutere og utveksle erfaringer.
"Obsternasig" og ikke lett å leve med
00:57 4.08.2007
Vi har en herlig jente på 12 år- hun er min mann sin datter, men har levd med meg hele livet. De siste 4 årene har hun også vært sammen med biologisk mor annenhver helg.
Det jeg sliter med som ikke har vært noe problem tidligere er at hun er generellt frekk, sur og ikke noe særlig å ha med å gjøre. Pappa får en dose i ny og ne, men ikke på samme måte. Leggetider er, når jeg setter foten ned, senest klokken 21 på hverdagene ( er da i seng klokken 22- drøøøøøøøyer) og klokken 22 i helgene ( reellt klokken 23- samme grunn igjen) Det jeg da reagerer på som jeg gjerne vil ta opp med besteforeldre (svigers) er at når hun er der får hun være oppe til 24- 01 og hun får tonnevis av penger ( 1000, 2000, 3000) som de ønsker hun skal bruke på seg selv og som hun får beskjed om ikke må legges på sparebøsse eller lignenede- vi har ikke dårlig råd og gir henne det hun trenger og mer til- jeg bekymrer meg for det nonchalante forholdet hun får til penger og hva hun må tro om sitt forhold til foreldre som ikke gir henne noen grenser. ( Biologisk mamma ønsker ikke si nei som pappa) Jeg mener at vi må være strengere på leggetider i helger og ferier og at vi må være flinkere til å gi henne grenser når det gjelder penger. Alle syns litt synd på henne, hun har ikke noe særlig med venner.....men skal man gjøre slike bjørnetjenester ? Og er det bare jeg som er på jordet ?
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem