For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
Hei. Kan noen hjelpe meg med et godt råd eller ti...?
10:23 3.08.2007
Den største jenta vår er 6 år, og har alltid vert skikkelig god og veltilpasset. Hyggelig og høflig, skikkelig godt eksempel på det jevne. Har selvfølgelig gjort sin del av normal ugang og slosting med lillebror, men ikke noe voldsomme greier. Nå i det siste har hun blitt sååååå utrolig frekk og stygg i munnen, driver med uprovosert plaging av broren på 4 år og er rett og slett ufin til tider. Smeller dører og er skikkelig "tenåring". Har tatt henne til side (hver dag) hun har de anfalla og forklart på rolig vis at slik oppfører vi oss IKKE, og viss hun gjør det en gang til må hun sitte i trappa i 6 minutter. Da får vi til svar: Bare sett meg i trappa du, jeg bryr meg ikke! Ååååååh, er hun ikke litt for liten til å være et slikt hormontroll? Er det noen som har gode tips?
bell3
Sv: Hei. Kan noen hjelpe meg med et godt råd eller ti...?
11:38 3.08.2007
Hva kan jeg si? Du er ikke alene....
Vi bruker også trappa som 6-minutters-pause-sted, og hvis det ikke hjelper på oppførselen så tar vi vekk goder som for eks. tv. Håper inderlig det roer seg etterhvert, de sier jo at 6-åringer er små tenåringer.
Sodapop
Sv: Hei. Kan noen hjelpe meg med et godt råd eller ti...?
16:17 6.08.2007
Ingen fasistsvar, men en liten kommentar: Det er ikke uten grunn at de sier at 6-årsalderen er den første puberteten. Det går over etterhvert!
Filifjonka
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem