Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Mobbing av barnet mitt

Her kan du legge inn hjertesukk om barnet ditt blir mobbet. Du kan både gi og få gode råd og generelt støtte.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Dette er vel ikke direkte mobbing da,
15:57 1.08.2007
men... Gutten min er godt likt på skolen, og lærerne sier at han fungerer veldig bra sosialt der. Han har også kompiser som kommer på besøk, og har flere han selv kan besøke. Det er imidlertid to gutter han har kjent siden lenge før skolestart, og den ene er naboen vår. Mødrene til disse to guttene holder litt sammen, og alle har til nå lekt godt sammen. Men i det siste har jeg lagt merke til at den gutten som bor litt unna oss bevisst prøver å holde min gutt utenfor. Vi var blant annet på grilling hos naboen, og da var det bare disse 3 guttene som var jevnaldrede. Da så jeg at denne gutten tok nabogutten i hånda og dro han bort fra min gutt, om dere forstår.

Gutten min er vel ikke av sladre typen, men jeg ser at han holder seg litt lavt i terrenget når det er bare disse 3 som er sammen. Når jeg prøver å sende han bort fra oss voksne for å leke med de andre, blander han seg heller med de mindre barna.

Nabogutten og min gutt går ellers supert sammen, og har mye moro. Også den andre gutten er her på besøk fra tid til annen, og da går det greit. Vi har hatt med nabogutten på altfra hytteturer til båtturer, og gutten min har også vært på overnattinger og lignende med naboen. Så det jeg lurer på er: Er jeg litt fintfølende her? Eller burde man ta litt tak i situasjonen.
Hengebuksvinet
Sv: Dette er vel ikke direkte mobbing da,
15:30 17.09.2007
det er vondt å oppleve at noen holder våre barn utenfor,det er ikke noe som sårer et mamma hjerte mer enn det.....
Du overdriver ikke,det er bare sånn det er ,vi vil våre barns beste og når vi ser at noen ikke gjør det beste for dem så reagerer vi.......
Hva om å gi beskjed på en fin måte til det barnet som holder ditt barn utenfor om at der ikke er sånn man behandler vennene sine ..det har jeg gjort og det helper:)
lykke til:)
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)