Å pendle mellom to hjem er ganske vanlig i dagens samfunn. Men det kan være en utfordring både for liten og stor. Her kan du dele dine erfaringer med andre.
Fordeling av 2-åring
14:11 23.07.2007
Jeg tenker å bryte ut med med min samboer. Han har tidligere sagt at om det blir brudd vil han ha gutten 50%. Det er vel og bra det, trist å lese om fedre som ikke vil ha kontakt med barna sine i det hele tatt. Jeg vet at far ønsker dette mer av rettferdighetsprinsippet og ikke et reelt ønske å være sammen med sønnen sin.
Når de en sjelden gang er sammen er det lite kvalitet i samværet, ingen grenser og mye tv-titting. Samværet går alltid på fars premisser, og ikke på guttens. Dette bekymerer meg en del..
Nå har jeg lest en del om 50/50 og at dette kan være vanskelig for barna, og tilpasse seg ulike hjem.. Hvertfall når vi i utganspunktet har så ulike grenser.. Uff det er så vanskelig å vite hva jeg skal gjøre, Jeg vil jo bare det beste for gutten min.
Jeg er ikke av den typen som ikke mener at far ikke egner seg til å ha sitt eget barn. Bare så jeg har understreket det. Det er bare i vårt tilfelle, hvor far ikke har deltatt noe særlig i forhold til barnet sitt til nå.
Anonym
Sv: Fordeling av 2-åring
22:05 3.01.2008
ingen kan tvinge foreldre til å ha 50-50,ikke engang rettsvesnet gjør det. hva med å prøve 60-40 først. han er jo veldig liten enda, 50-50 kan fungere bedre når han er litt større?
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem