For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
Leggetider i sommerferien
19:45 25.06.2007
Har en jente her på 8 år, begynner i 3 klasse til høsten...
Hva er normal leggetid nå i ferien??? Hun påstår at ALLE i klassen hennes får lov tilå være våkne så lenge de vil! Jeg tviler sterkt på det, og innrømmer at jeg er veldig sikker på at hun lyver for oss ang det. Vi har vært veldig strikte på å få hun i seng til hva vi mener er ca normal tid, ca 21-21.30
Hun får selvfølgelig være oppe lengere hvis vi er hos familie og griller eller slike ting da, men sann til vanlig er leggetid 21-21.30
Hva mener dere? Er vi får strenge ang leggetider???
Anonym
Sv: Leggetider i sommerferien
21:51 25.06.2007
Vanligvis legges vår 8 åring rundt 20, nå er det mellom 2030 og 21.
Så hvis dere er strenge er vi veldig strenge...
Synes det er mange som lar det skli helt ut i sommerferien. Søvn trenger de om sommeren og...
PrinsesseSjefen
11:23 26.06.2007
Vår datter er like gammel og legger seg også ni-halv ti nå i ferien, senere dersomdet er noe spesielt. Hun trenger søvnen og vi trenger å ha voksenkveld også. Jeg ser at noen av nabobarna er oppe (ute) lenger, men vi syns det er greit å ikke la det skli helt ut.
Tøff i trynet
15:03 29.07.2007
jeg har stesønnen min på 7år på besøk. Når han er hjemme får han være oppe til 10 på sommeren, noe jeg personlig syns er en time for lenge! Men hva skal jeg gjøre da når han får det av mora....
Anonym
22:47 1.08.2007
Hva med å legge han når dere synes det er riktig?
Han er jo hos dere og ikke hos mora si....
Anonym
16:55 1.08.2007
Jeg har en på snart 7 og en på 8, på skoledager er de i seng mellom 20 og 20.30, men så leser vi en halvtimes tid på sengekanten. Lyset slukkes senest 21. Men nå i ferien er de i seng ved 21.30 - 22.00 tiden, men skal de leses må de være i seng til 21.30.
Har vi, eller er på besøk, blir det ofte senere, men dette er for vanlige dager.
Har hatt masse mas om at alle i klassen er lengre oppe, men da eldste-mann fant ut at de ikke blir lest for på sengkanten, har det gått veldig greit.
Synes ikke dere er strenge jeg
3 små gull
22:46 1.08.2007
Vi har klart å holde på leggetidene vi har satt. Det har klart vært litt diskusjoner/klager ang dette av og til, men hun har slått seg til ro med det. Enkelte dager har hun også fått lov til å spille litt på DS'en på senga.
Har også fortalt henne at jeg har undersøkt med andre foreldre, når barna deres legger seg. :)
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem