For dere med barn mellom ni og tolv år. Her kan dere diskutere og utveksle erfaringer.
Er det vanlig at det lukter svette av jente på 9 år??
00:10 25.06.2007
Datteren min på 9 år lukter av og til litt svette, er det vanlig at de gjør det så tidlig? Vasker seg jo selvfølgelig hver dag, men lukter av og til litt likevel. Bør hun begynne å bruke deodorant??
Uff, synes hun har blitt så stor....
Anonym
Sv: Er det vanlig at det lukter svette av jente på 9 år??
13:03 25.06.2007
Jenta vår på 9 bruker deodorant nå, pga. at hun begynte å lukte litt svette. (Det skjedde et par måneder før hun ble 9). Hun sier at det er flere av jentene i klassa som bruker deodorant, men jeg vet jo selvsagt ikke om det er fordi det er nødvendig eller fordi de synes det er "tøft". Har snakket med en annen mor forresten, som også hadde oppdaget svettelukt på sin datter, hyn blir ikke 9 før nærmere jul.
Så, det er ihvertfall flere, men jeg og syntes egentlig det var tidlig, og som deg, hun blir jo så stor...
09:02 2.07.2007
Mi eldste blir 9 i august, hun er ei aktiv jente, spiller fotball, og er ute å leker mesteparten av dagen. Hun merket selv at hun hadde svettelukt for ei stund sia, og gikk å kjøpte seg en deodorant. Måtte spørre naboen med jevngammel jente, og jada- hun hadde også merket det på si jente...
Hun har også fått de vonde kulene i brystene, så ting skjer i den lille kroppen....
10:30 11.07.2007
Det same med jenta mi. Vi merket det for en stund siden. Er bjynt å bade/dusje oftere og vaske seg under armene hver dag. Venter litt med deo, tenkte å høre med henne om det er andre jenter som bruker det. Det er helt utrolig så mye de forandrer seg 9 åringene.