Her kan du lufte tankene dine og kanskje en og annen frustrasjon om det å ha barn på barneskolen eller kanskje å være lærer på barneskolen? Her kan man også høre om hvordan det er på andre skoler, kanskje få tips til å ta med seg videre til skolen der dine barn går. Fyr løs!
Vennlig hilsen jordmor Siri
er det slik i norge at laereren snakker med mor om respekt, ved bruk av stygge ord
23:40 13.06.2007
hei bor i spania og barna gar pa spansk skole, har hatt elste pa norsk i korge for men kan ikke si at dette jeg opplever na minner om noe i norge.
elstegutten her i spania er 12 ar og som alle andre spanske sikkert ogsa norske barn kan han veare artig i munn.
i dag hadde han skilt to gutter fordi en pa 12 ville sla en pa 9 ar, 12 aringen yppet og klart min sa ikke nei, han ville forsvare 9 aringen.
da laereren kom til for noe skjedde, sa slang min ut alla mierda, noe sant som dra til dritten eller noe sant, om det var ment til laerer eller den andre 12 aringen vet ikke jeg, for min sier det var ikke ment til laereren.
jeg ble kaldt inn og refset om at dette var darlig respekt.
vel for a fortelle kort er det masse problemer som gjor min sonn eplekjekk, plaging av andre i klassen, overlaerer som skriker at du bestar ikke dette aret og ma dumpe, overlaerer som ikke ser at han blir plaget og at holdning til skolen gar rett i dass spesielt etter disse to siste arene.
han er ikke skolels men klarer seg middels, han ma bytte skole neste ar da han dumper og ma ga 6 klasse omigjen, vi bytter for a komme unna overlaerer og andre elever, de andre barna fortsetter pa samme skolen.
problemet er at i spania er det ikke rom for de som trenger litt mere hjelp til skjonne oppgaven, det er ikke tull, min kusine er laerer i norge a sier det er som a hore om norge pa 50 tallet.
i spania ma 3 klasseelever ha karakterer og laere a studere selv, for nar de kommer pa ungdomstrinnet er det nesten som universitetet. ikke faglig med studere selv.
sonn var pa 5 kan lese alt, sma boker osv. og om to ar skal har klare gangetabellen og dividere med 4 tall.
vel det var mye, men snakker laerene i norge til mor om fy ord???
foler meg alene med en sint ektemann som bare venter pa at huset blir solg sa vi kan flytte tilbake, og alt begrunn av darlig skole system