Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Barn som pendler

Å pendle mellom to hjem er ganske vanlig i dagens samfunn. Men det kan være en utfordring både for liten og stor. Her kan du dele dine erfaringer med andre.
hvordan avtaler har dere?
 18:40 11.06.2007
noen som fra før hadde avtale om annenhver helg og hver onsdag men har endret dette etter den ene parten har flyttet lengre unna?
hvordan deler dere utgiftene?
kjører dere barnet til og fra?
Anonym
Sv: hvordan avtaler har dere?
 23:26 13.06.2007
Hei, har vært igjennom dette. Vi bodde i samme by i 7 år så flytten far til andre siden av landet.
For han går alt bra,problemet er at han ikke klarer å planlegge tingene og jeg gav opp å være "mamma" for han.
I alle år har jeg ringt han å påminnet han om ting om møter å div, men nå etter han flyttet gav jeg opp og han yter ingenting tilbake, ringer ikke eller klarer å ordne fly for barna.
Tilogmed etter mekling klarte han kun å holde første helgen i avtalen.
Utgiftene tar han seg av, siden jeg går hjemme i permisjon uten lønn, men jeg har utgifter med andre ting for det tar meg en dagstur å bringe barna til flyplassen i tillegg til barnepass for minstemann her hjemme.

For min del har ting utviklet seg til det værre og det er utrolig trist for barna.
Far tar det som en selvfølge at barna ønsker å treffe han når han ønsker, men her har barna aktiviteter de vil følge og avtaler som gjør at de ikke har tid.
Problemet i helheten her er at barna begynner å bli såpass store at de skjønner og forstår. De lurer på hvorfor ikke far kontakter de og det gjør vondt for barna å innse derfor trekker de seg heller bort den lille tiden de kan få, da slipper de å bli såret og stå igjen med savnet igjen.
**Angelica**
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------