For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
Ang. hygiene ved do-besøk. 8 år.
21:27 6.06.2007
Samboeren min har en sønn fra tidligere forhold på snart 9 år. Når han er her må vi repetere HELE tiden på hygiene. Etter do-besøk glemmer han å trekke ned og vaske henda HVER GANG! Er det vanlig at en på snart 9 skal ha så problemer med å huske det? Og hygienen generellt er utrolig dårlig. Prøver så godt vi kan å rette på det når han er her, men han har en mor som ikke gidder å følge opp, og da er det like ille neste gang han kommer.
Anonym
Sv: Ang. hygiene ved do-besøk. 8 år.
23:10 6.06.2007
vet du, nå har jeg en jente på snart 8 år som er like lat med hygienen. hun bruker ikke papir etter hun har tisset selv om jeg sier det 100 ganger til dagen! blir sprø snart og vet ikke min arme råd snart.
saken er at JEG følger henne opp etter best mulig evne, og hun er sånn ennå, så ikke døm andre folk å si at de ikke gidder følge opp barna sine pga dette. du vet jo ikke hva som foregår der hjemme gjør du? og når barna er blitt så gamle er de så selvstendige at man ikke kan fly etter dem å tørke dem i ræva eller vaske handa dems vel?
tenk litt da kvinne!
Anonym
20:55 26.06.2007
har det sånn selv av og til..spes stesønnen min,han skyller ikke opp engang...
men har sagt det til begge to,at i kjæm te å spørre/mase om det heilt til i veit at de gjør det uten at i spør..
å poengterer at vi snart ska ha baby i hus,å da e det veldig viktig,for babyen putter alt de har i munnen,å tenk hvor ekkelt det er at dere akkurat har tørket dere nedentil må så putter babyen fingrene deres i munnen,...
dårlig håndhygiene er en av de viktigste årsakene til at mange blir syke/smittet osv...
så syns det e viktig å poengtere hvor viktig det er...
Noah Alexander*fødeklar*
12:50 2.08.2007
Hei!
Husk at skjenn og mas sjelden hjelper. Har selv en datter på 8 som aldri trekker ned i do. Har mast om dette i flere år. Nå har vi i stede gått over til belønning. Hun får en stjerne hver gang hun husker det - antall stjerner avgjør ukelønnen. Det ser ut til å hjelpe...
Lykke til!
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem