BarnetMitt: 6-8 år
For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
Er så lei x og hans påfunn..... |
23:24 5.06.2007 |
|---|---|
Fikk for noen år siden to barn med samme barnefar. Jeg gikk fra han,pga at han aldri skulle være med å betale for noe,skulle bare gjøre sine ting,ville i utgangspunktet ikke ha ungene og ba meg ta abort,sluttet å betale på bilen jeg var kausjonist på osv osv. Vi satt to år på famvernkontoret å kranglet før ting begynte å roe seg,og innen disse to årene anmeldte han meg til barnevernet som siste krampetrekning,for omsorgs svikt osv. Bv kom inn i bilde men kunne ikke finne den minste lille ting å sette fingeren på. Men som sagt ting roet seg etterhvert. Han har en jobb situasjon som gjør at han er borte 2 uker og hjemme 4 uker- Og dermed ble samværet slik: annenhver helg fra fredag kl 10.00 til søndag kl 17.30,og fra tirsdag kl 10.00 til onsdag kl 17.30. De gikk da i barnehagen og han nektet ungene å gå i barnehagen de dagene han hadde samvær. Derfor spurte jeg han etterhvert om han heller ikke ville ha samvær fra fredag til mandag,tre helger mens han var hjemme,og droppe den overnattingen midt i uka. dette har vi praktisert i 3-4 år nå. ungene går på skolen i dag. det hører også med at han har fått ha ungene masse utenom,når han har villet. men så sier jeg ifra i dag etter at han har hatt de i tre helger denne perioden ,at han kan få ha de i helga om han ønsker,men da vil jeg ha de hjem på søndag kveld. Odg dermed starter det helvete og en krangel uten like. jeg minnet han på hva samværskontrakten vår sier,men han nekter plent,selv om jeg sitter med den i hånda.. grrrrr.er så forbanna. han mener da at i tilegg til tre hellger så er det en natt i uka også. Men hva faen skal jeg gjøre? alt er stille og rolig om jeg jatter med,men så fort jeg sier noe eller ber han ta seg litt inn på leggetidene deres så er helvete løs. Ungene går i 2 klasse,får være oppe til tett oppunder midnatt,og er utslitt når de kommer hjem. Det er en krig for å få de til å gjøre lekser,og det har vært tett ved mange ganger at de sovner over leksene. Oppførselen er helt på tryne for å si det rett ut. til tider sitter vi bare å måper over hvordan de er når de kommer hjem. Vi blir bare helt utslitt av dette. I tilegg fikk han nyss om at vi har sett på hus tre kvarters kjøring fra her vi bor nå. Og da hadde han sagt til ungene at hvis de ble med oss å flytta dit,skulle han flytte til utlandet!!!!!!! ungene blir jo redde og usikre,men tar jeg han for det,er det ungene som får det igjen når de skal til han. samtidig kan jeg jo ikke nekte samvær. men faen,han er 45 år!! Stefaren deres gjør alt for de,er med på trening,kamper,lærer de ting, tar de med ut på ting, betaler for de og ja,i det heletatt fungerer 100%som en far skal, og han er 15 år yngre enn pappan deres. Det er mye mer ved denne historien i samme duren,kunne skrevet her i 14 dager tror jeg. Sitter nå å vurderer hva jeg skal gjøre,ta kontakt med fam.vernkontoret og barnevernet eller hva?? noen med gode råd? Har fått streng beskjed om å ikke ha noe stress rundt meg,pga komplikasjoner og fare for at fødselen setter igang for tidlig,, dette vet x også.. help me somebody... PÅ toppen av dette lover han ungene gul og grønne skoger,de dagene de skal være hos meg og sambo. blir jo bare tull av det. han spør aldri meg om det er greit om de gjør det den dagen eller noe,han bare tar det med ungene først, deretter med meg. dermed ender det med at ungene blir såret om det ikke passer. og mamma blir den store stygge ulven... |
|
| Anonym | |
Sv: Er så lei x og hans påfunn..... |
21:27 7.06.2007 |
|---|---|
Trist å lese at det er vanskelig for dere alle. Det greieste er kanskje å ta dette opp med familivernkontoret hvis han er så "barnslig" og vanskelig å samarbeide med. Da blir det tryggere rammer rundt en evt ny avtale, og dere kan ta opp problemer dere har møtt på. Det vil kanskje heller ikke bli riktig så stressende for deg å gjøre det på den måten heller, istedenfor å gå å irritere deg over han, eller havne i diskusjon med ham. Be om et møte med familievernkontoret for å snakke om alt dette. Lykke til. |
|
| Cipra i uke 36 | |