Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt: 6-8 år

For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
Negativ til førskole...
 17:16 5.06.2007
Sønnen min fyller 6 år i august, Torsdag skal vi på førskole, men nå griner han og sier han ikke vil... Synes det er så trist :-(
Men han har hatt en veldig lang dag i barnehagen og er veldig sliten, men han har alltid hatt en tendens til å være negativ til nye ting, som andre barn ofte synes er spennende...

Noen som har opplevd det samme og har noen gode råd??

På forhånd takk
mona2mor
Sv: Negativ til førskole...
 12:30 19.06.2007
hei du!
jeg forstår at du synes det er trist. gutten min er 6 år og skal begynne på skolen nå til høsten. han kan være veldig engstelig for nye saker, og i nye miljøer, og jeg har såklart vært ganske urolig - men nå ser det ut som om det skal gå bra. han har blitt mye mer moden på ganske kort tid i det siste. og han gleder seg veldig til å få begynne på skolen.

jeg har opplevd litt samme problematikk, og mitt råd er å prate mye om at han skal begynne på skolen hvor moro det kommer til å bli, og hvor spennende det er... min erfaring er at alt som vi har snakket mye om blir lettere å gjennomføre. utenom det tror jeg det er viktig å være rolig selv, og ikke la barnet merke at man er orolig for hvordan det kommer til å gå. for om ikke vi har tillit til barnet og tiltro til at det kommer til å fungere - så har ikke de det heller.

til slutt kan jeg jo også nevne at jeg trodde at sønnen min var ganske alene om å ha disse "problemene" - men jeg var langt fra den eneste mamman som måtte bli med fram til frøken, og jeg har snakket med mange andre mammaer som opplever det liknende...

nå ser jeg at førskolen har vært., håper det gikk bra og at han syntes det var mer moro når han var uthvilt.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------