Dette er debatten for deg som lurer på om barnet ditt sliter litt mer enn andre. Enten for en kortere eller en lengre periode. Her kan du spørre andre til råds eller gi gode råd og erfaringer videre.
Dette er ikke noe lett område å snakke med andre om, men kanskje verdt et forsøk allikevel? Og husk for all del at det er mye som er normalt også!
Vennlig hilsen jordmor Siri
hjelp....
11:44 30.05.2007
Hei..
Vet ikke om noen av dere kan hjelpe meg eller komme med råd...
men..min kjære tante barn på 9 år har fått psykiske problemer. Mor og faren har alltid vært der for han og han har "alltid" fått det han vil ha. Nå når han ikke får viljen sin får han anfall og skader seg selv. Han skader også sine nærmeste.. nylig skadet han ryggen til moren sin og hun har vært senge liggende i flere uker:(
De har vært fra lege til lege .. den siste legen som de har vært hos har gitt resept på en medisin som heter Akineton. Da jeg søkte litt på nett fant jeg ut at denne medsinen gis til mennesker med Parkinsons sykdommen. Jeg forstår ingenting.. De bor i Istanbul og jeg må regne med at de legene vet på en måte hva de gjør.. men helse tilbudet der nede er ganske dårlig.. Når han tar denne medisinen roer han seg ned og sover mye. ..og nå har han begynt å spørre selv etter medisinen sin.. lurer på om han er blitt avhenging. høres ut som ganske sterke tabletter ut i fra det mor har fortalt:(
Ba moren legge han inn men det kan hun heller ikke da hun er redd for at han kommer til å skade seg selv. Han er helt avhengig av henne, sover t.o.m hos henne om natta! Han er egentlige en god gutt som er utrolig smart, han er klassen beste på skolen og har kjempe høy IQ.
Jeg føler at jeg må hjelpe til men vet ikke hvordan. Gutten trenger noen å snakke med men jeg vet ikke om legene der nede har forstått det..
Anonym
Sv: hjelp....
11:23 13.07.2007
Høres nesten ut som Asbergers...
Anonym
Sv: hjelp....
19:56 1.11.2007
Hei, det er et veldig bra amerikansk diskusjonsforum på www.conductdisorders.com. De har også ymse artikler samlet som kanskje kan være relevante. Kanskje foreldrene eller du kan ta en titt der? Beklager at jeg ikke har noe mer konkret å komme med.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem