Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Lesbisk/homofil

Her kan dere som er av samme kjønn og som skal ha barn/ har barn sammen utveksle erfaringer og sukk og både gi og få gode råd.
Dette er ikke et forum der man skal diskutere det å være lesbisk eller homofil i seg selv.
Slit det med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
mamma og - kva anna mornamn?
20:24 24.05.2007
Korleis mammanamn har dokke andre medmammaer der ute?
Mamma ein, mamma to, mamma a mamma b, mor..?
Anonym
Sv: mamma og - kva anna mornamn?
20:45 24.05.2007
Siden vi har ulike morsmål, løste vi den ganske greit med mamma og mommy.

Men jeg kjenner par som bruker både mamma & mor, mamma & navn, mamma forbokstav & mamma forbokstav, mamma & mamma - med navn i tillegg der det måtte behøves, mamma & dadda, mamma & mimmi osv.

I grunn bare fantasien som begrenser, skjønt jeg har hørt argumentet om at dersom man bruker mamma og mor, vil det være forvirrende for omgivelsene, i og med at de fleste antar at mamma og mor er samme person. Vi har ikke opplevd noen misforståelser med dette, selv om det sikkert er ganske naturlig å anta at mamma og mommy er samme person også.
->>-
22:59 25.05.2007
Vi bruker mamma og dadda. Dadda har blitt et "begrep" i nabolaget her. Når hun henter i barnehagen for eksempel, så skriker alle ungene "dadda" og henger seg rundt henne.Det har liksom blitt navnet hennes på et vis.
Før lillejenta ble født var vår plan at vi skulle være mamma og mamsen. Men lille jenta sa dadda til henne, og da var vi solgt!
Vi er ganske sikre på at det kun er jeg som skal bære frem barn her i huset, derfor valgte vi denne løsningen, men om vi begge skulle vært biomødre tror jeg vi ville gått for mamma+navn varianten.
Regnbuemor~Fødeklar~
17:46 18.08.2007
Mamma og Mamsen fungerer veldig fint i vår familie..

Hilsen Mamsen til god gutt
Anonym
09:46 5.09.2007
Hei vi hadde samme problemet! Men hos oss blir vi kalt Mamma og Moa ( Moa er mesten dansk for mor!)
Renathe72
09:22 12.01.2008
Mamma og Morsan (litt svensk variant;-)
Anonym
16:24 28.02.2008
Vi har stjelt idèen med Mamma og Moa, syns det var ein søt variant, so no prøvar vi å venne oss til å bruke det, mens vi ventar på nurket :)
storkebaby08 :)
19:31 12.02.2008
Hos oss er det kort og godt "mamma"! :o)
Vår eldste sønn har funnet ut at det er helt genialt, for da vil han alltid være sikret et svar. Han er kjapp med å si "ikke deg mamma, andre mamma vel", hvis henvendelsen hans er spesifikt rettet den som ikke har svart.
Er likevel usikker på om venner og familie er like glade for løsningen - de aner jo aldre hvem av oss han snakker om! :o)
Deneb
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)