Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt: 9-12 år

For dere med barn mellom ni og tolv år. Her kan dere diskutere og utveksle erfaringer.
Jente på 10 år fortsatt i trassalder,umoden?
10:07 24.05.2007
Hei:)
Har ei jente på 10 år som er veldig frekk til tider og svarer igjen og ikke bryr seg om at ting hun sier og gjør kan få konsekvenser og evt såre andre:/
I skolesituasjon..før hun skal på skolen har vi alltid en diskusjon ..hun har god tid til og kle seg spise,stelle seg og alt..men så tikker klokken og jeg begynner og mase..at hun ikke må komme forseint til skolen:(slutt og mas mammaa..sier hun ..sier det er viktig og komme til riktig tid..selv om hun bare enda går i 5 klasse..så drøyer hun tiden og tar seg veeldig god tid med og børste håret..setter seg ner går heelt rolig..så føler jeg meg litt hjelpeløs og sier til henne at hun har husarrest når hun kommer hjem ingen venninder..ingen data osv..at hun får konsekvenser for at hun er trassig..men hun sier hun ikke bryr seg..fikk henne avgårde da var det 5 minutter til skolen begynte:(hun smelte igjen døren og gikk..Hmm..noen som har noen metoder om morningen så det blir litt koseligere..det er ikke noe kjekt når det blir sånn..
mvh merethe
Anonym
Sv: Jente på 10 år fortsatt i trassalder,umoden?
23:54 13.06.2007
hei
jeg har 5 barn, min 12 aring er noe lik jenta di, men han skjonner rett for vi ma dra at han ma forte seg. men han svarer og er smafrekk sa min man sier at han ma settes pa plass, og da sier jeg at da ma vi finne ut hvordan og ikke bare fare opp
jeg har ogsa en gutt pa 9 ar og han kan til tider lukke orene, men han er stort sett grei a hanskes med, men jeg hadde en episode der laereren han sa at de siste ukene hadde han vaert noe ugre og kunne klise av henne, vel gubben vill straffe om han ikke skjerpa seg og endra holdning. jeg derimot sa at den ferrari bilen samlebil som han onsket seg ble hans om han sluttet dette macho greien mot laeren sin.
dette fungerte og har ikke fatt noen melding om at det ikke funker.
om dattern din onsker seg noe eller kanskje du kan faresla noe, sett opp en plan over ekempel 3 uker hvor dere krysser av dagene hun klare a endre holdningen. det skal vaere overvekt av gode dager nar hun far det hun vil som premie, synes hun 3 uker er lenge begynn med 1.
nick_339175
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)