Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt: 6-8 år

For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
Hva gir dere barna deres som straff når de har gjort noe de ikke har lov til ?
 02:32 23.05.2007
Har en gutt på snart 8 år. Og jeg går tom for ideer. Jeg prøver å snakke til han,men alt jeg sier preller av han,om jeg sier feks : da får du ikke spille på dataen i dag, så svarer han bare : neivel,vil ikke det heller jeg (da i en sur og frekk tone). Om jeg prøver å forklare hvorfor han feks ikke skal gjøre det,så later han som han ikke bryr seg om hva jeg sier.

Jeg er rett og slett elendig på barneoppdragelse,og henvender meg til dere for noen tips :-)

Hvordan "tar" dere barna deres om de feks svarer frekt ?
Om de ikke lyer ?

Han er kanskje typisk gutt på den alderen,ikke vet jeg,men hvordan er deres gutter/jenter på den alderen ?
Sassy.
Sv: Hva gir dere barna deres som straff når de har gjort noe de ikke har lov til ?
 12:03 23.05.2007
Jeg hadde nok økt straffen med enda en dag dersom han hadde svart meg med en sur og frekk tone, og fortalt at dersom han fortsatte med det vil straffen øke med yttligere en dag. Og at slik oppførsel tolererer jeg ikke... Jeg hadde også gått fra ham etter å ha sagt dette og ignorert ham en god stund slik at ham hadde fått tenkt seg litt om. for fortetter en å "diskutere" vil han "låse seg" og fortsette i samme sure frekke tonen. og heller tatt å snakket rolig med ham etter at alt har roet seg (blitt normalt)

Tvilling72 med jente og gutt
Sv: Hva gir dere barna deres som straff når de har gjort noe de ikke har lov til ?
 16:25 27.05.2007
Hei!

Jeg er ikke i den situasjonen, men kan gi deg et råd=)
Hvis han er frekk, eller gjør noe som ikke er lov eller noe så har jeg ville laget en slags skammekrok. En plass der det ikke er kjekt å være, en kjedelig plass, med en stol han SKAL sitte på. Der får han sitte til han sier unnskyld. Så dette på super nanny på Tv3, å det er den samme oppskriften på de fleste barn. Virker som bare det, men man MÅ følge den til punkt å prikke! Når han gjør noe positivt skal det belønnes på en eller annen måte. Til slutt så skjønner han at det lønner seg å være snill og grei=)
Ella81
 15:13 28.05.2007
vi bruker litt samme som Ella (et eller annet) svarte. Hvis de "låser" seg helt fast i et spor så må de sitte på telefonbenken under trappa, antall minutter de er år. De får en advarsel først, og det hjelper ofte det, for det er kjedelig å sitte der. De skal sitte rolig der. ofte litt skrik og gråt første minuttet, men de gir seg fort og sitter der og roer seg ned. Etterpå går vi bort til de og forklarer hvorfor, eller spørre de hvorfor de tror de måtte sitte der. Ber om unnskyldning til den det gikk utover, uten at vi tvinger den frem (ser ikke vitsen i et surt unnskyld som ikke betyr noen ting). Da er den saken ut av verden.
Iallefall det vi prøver, ikke alltid det virker, men bedre enn kjefting frem og tilbake
PrinsesseSjefen
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------