Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt: 6-8 år

For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
Er dette er bra straff?
 02:23 21.05.2007
Hun skulle til en nabo ved siden av å komme hjem klokken 5,klokken ble 6 å hun kom ikke da heller,jeg ringte bort men da hadde hun gått for 1 time siden,jeg måtte ringe til noen andre å høre om hun var der å min kjære så syk han var måtte gå rundt å lete etter henne.Straffen er:En hel måned uten besøk eller lov å reise til noen,synest dere den straffen er ok?Hun har gjort det før men det er svært lenge siden.
Anonym
Sv: Er dette er bra straff?
 08:24 21.05.2007
Jeg syns vel dette var litt lenge straff! At det kunne holdt med ei uke. Eller at dere andre drar på noe kjekt, kino eller noe sånt og at hu ikke får være med fordi hu ikke holder avtaler.

Nei, det er ikke lett!
Anonym
 09:17 21.05.2007
Jeg må si meg enig i at det var en altfor lang straff. Du bør tenke på hva slags tidsperspektiv barnet ditt har. Vil du sjøl klare å gjennomføre straffen så lenge. Det er veldig viktig å være konsekvent.

Vi skal lære barna våre rett og galt, med minst mulig straff. Finn heller gode ting som kan oppmuntres, så vil negative ting slutte av seg selv.
Anonym
 14:13 25.05.2007
Nei, dette er ikke en OK straff. For det første er straff lite effektivt når det gjelder å forme barns atferd. For det andre er denne konsekvensen over hodet ikke i samsvar med det hun gjorde galt. For det tredje blir det jo et h... for dere å følge opp dette en hel måned! For det fjerde fratar dere henne muligheten til sosial utvikling og dere må selv være der sammen med henne hver dag helt frem til ferien.
Maud
 21:37 7.06.2007
Jeg er enig med de andre, og synes også at dette var litt i lengste laget.
Fra 3 til 7 dager hadde holdt, jeg hadde iallefall hadd problemer med å tvinge datteren min til å være uten besøk i en hel måned.
Cipra i uke 36
 18:20 17.07.2007
Hvor gml. er barnet da?

Min eldste er straks 6. Hun er veldig vimsete av seg. Glemmer seg fort bort. Og ikke kan hun kl. Så andre må si ifra.
Nr. 2 . Mor til 2 søte sneller
 23:21 18.07.2007
Kjøl-hal svine-pelsan! Så kjem dei aldri for seint meir. Det kan e lov dæ
Anonym
 23:41 26.07.2007
Sanksjonens innhold er grei nok synes jeg,men alt for lang!!!! En måned er en hel evighet for et barn. 2-3 dager med konsekvent holdning gjennomføring fra deres side er nok!
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------