Å pendle mellom to hjem er ganske vanlig i dagens samfunn. Men det kan være en utfordring både for liten og stor. Her kan du dele dine erfaringer med andre.
4 t reising tur-reut for en 18 mnd jente, for mye på en dag?
14:14 19.05.2007
Vi har vært gjennom det meste. Mekling (som far saboterte), rettsak (forlik) og nå har det blitt samvær. 4 t 3 dager i måneden. Han bor 2 t reisetid unna, en vei. Datteren vår er 1 år og 2 mnd. Han har 2 døtre fra før på 12 og 14 år. Vi har delt reisingen, foreløpig, ved at han reiser hit med sine døtre og hans nye kone 1 dag i måneden, og jeg reiser en helg til han en gang i måneden. Min stefar bor ikke langt fra han så ad kan vi sove der. i sept når jenta er 1 år og 5,5 mnd skal hun begynne å reise alene på hans dag. Da skal jeg reise halve veien med henne, overlevere henne, og hente henne igjen etter 5 t samvær. Jeg synes det er litt for mye forlangt.
Hva synes dere?
Nå skal det også nevnes at fars døtre på 12 og 14 vil ikke reise hit lengre for det er for langt for de. De orker ikke. Så far ønsker at vi skal reise dit hver gang. Det har jeg sagt nei til. Vi har vært gjennom en rettsak hvor det står helt klart hvem som skal hvor når.
Sv: 4 t reising tur-reut for en 18 mnd jente, for mye på en dag?
09:25 22.05.2007
Jeg syntes det høres merkelig ut å kjøre så langt på en dag, tur retur?
Det beste for barnet må jo være at far kommer der barnet bor å slår av noen timer der.
Det er snakk om 4 timer på en dag og pendlevei på 2 timer. Herregud så slitsomt for alle.
Personlig hadde jeg ikke godtatt det.