Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Spisesteder som er bra når man ammer/har barn

Her kan du legge inn dine erfaringer fra steder du har vært der det er ok å være med barn. Der de har lekerom og hvor man kan amme, skifte bleier og hvor folk ikke tar seg nær av at det er barn. Legg inn navnet på resturanten, cafeen, bakeriet osv og i hvilken by det er i headingen. Så legger du adresse og en beskrivelse av stedet i selve innlegget. Så kan man etterhvert kommentere i en lenke under dersom man selv eller andre har vært der senere og det har skjedd endringer.
Dette er den enkleste måten å dele disse opplysningene til felles glede på:-)
En oppfinnsom bruker kom på ideen -så takk for det!
Hva er kravene fra mødre?
11:05 11.05.2007
Heisan,

Jeg og ei venninne går med planer om åpne en kafe (i nærområdet her hvor det ikke er noe slike tilbud ennå).
Vi er veldig opptatte av at det kan bli en møteplass til mødre med barn (både babyer og større barn), men i tillegg også en plass der voksne kan ta seg en god lunsj og at de ikke blir 'irritert' når det er for mange småbarn og støy. (vil jo ikke at det blir en plass for KUN småbarnsforeldre).

Selvfølgelig har vi allerede tenkt på en del ting som jeg føler skal være på plass, både at det er plass til barnevogner, nok barnestoler, gjerne et Legobord til barna, og slike ting. Og selvfølgelig er god mat og drikke og koselig atmosfære veldig viktige ting.

Hva er viktig for dere?

Hadde vært flott med tips fra både de som er mye på kafe både med og uten barna!
mamamaria
Sv: Hva er kravene fra mødre?
10:29 21.05.2007
Jeg synes de tingene dere allerede har tenkt på er veldig bra. Plass til barnevogner, nok barnestoler, og ikke minst et stort toalett hvor det går an å kjøre inn vogn og har bra stellemuligheter (og bleiedunk, så man slipper at det stanker forferdelig hele tiden). Evt. også en stol/benk hvor det er muligheter for å amme. Ikke alltid like greit å sitte ute blandt folk å amme en liten en som gjerne vil følge med på alt :o)

Gutt nr 2 i august
10:01 9.07.2007
Jeg er ikke mor enda, men har vært en del på en veldig hyggelig kafe som er ett treff sted for bla barselgrupper.
Havner ofte der for de har et godt og variert tilbud på menyen med masse god gjærbakst, salater og paier og masse god te og kaffe :)

De gangene jeg har vært der kunn ejeg kanskje ha ønsket meg at de med barna satt litt for seg selv... har vært ett par ganger jeg har gått fordi det har vært veldig mye skriking, eller jeg har droppa å gå inn pga mange vogner på utsiden.

Kanskje det går ann å si at barsel treff med store grupper unger bare er på visse tidsrom eller visse dager ? Det er ofte barsel treffene som gjør det blir SINNSYKT mange unger :)

Dersom dere har uteplass så er en lekeplass ute gull :)

Lykke til
Anonym
11:05 12.07.2007
Hei

Hvor er det dere har planer om å starte kafe?

Jeg har to barn på 4 og 1 år - og det aller aller viktigste for meg er at kafeen har god barnemeny - en meny av sunne og gode retter - IKKE hamburger, pølse, og pommes frites. Det er faktisk viktigere for meg enn at voksen maten er god. I disse dager, uansett om man er på en fin restaurant, på badeland eller på kafe består barnemenyene alltid av pølse, hamburger osv med chips. Ikke grønnsaker, ikke ris, poteter eller pasta.

Håper dere starter i nærheten av der jeg bor!!
Monimamma
15:24 15.10.2007
Hei monimamma, beklager at jeg ikke har svart deg før... har fått en liten jente imens, så ble ikke så mye tid her inne.

Men, hvis det blir kafe-åpning her, så blir det på Ålgård (Rogaland).
Vi holder på å snakke med kommunen angående bygget vi gjerne vil leie/kjøpe, siden det er kommunen som eier det.

Blir spennende å se om det blir noe av det!

Jenter, takk for tips, skal absolutt ta det med i planen. Synes det er bra det du, Monimamma, sier om sunn mat. Jeg irriterer meg også ofte pga at de kun har pølser osv til barna.
Heldigvis har jeg en mann som er en kjempedyktig kokk som er opptatt av sunn mat, så blir det kafe/restaurant på oss, så blir det nok ikke pølser nei :-))
Tenkte selv også på hjemmelaget babymat istedenfor mat på glass kanskje.
Vi får se...
mamamaria
09:26 27.10.2007
En ting jeg ville satt pris på er en matte på gulvet til babyer som er på krabbestadiet og tidligere.

Ellers er jeg enig i det deandre har saft over her. Det er et must at stolene er gode å amme i, og det er en fordel med sofaer som man kan legge de minste babyene fra seg ved siden av seg.
simsala
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)