Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt: 9-12 år

For dere med barn mellom ni og tolv år. Her kan dere diskutere og utveksle erfaringer.
Min datters dagbok
09:48 8.05.2007
smugkikket jeg litt i. Siste side, tenkte jeg.....men du for et sjokk jeg fikk.
Der kunne jeg lese om at hun har det vondt inni seg og vil skjære seg i armen med kniv. Ved siden av dagboken lå det en lommekniv. Dette gjorde sitt til at jeg måtte kikke.
HUn har ingen besteveninne, men har noen hun er sammen i dann og vann.
Jeg er nå så oppskaket at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre.

Hun har vært en del sammen med ei jente som som har ei storesøster som tok livet sitt.

Er dette alvorlig ment tror dere??
Har ikke sett noen sår på armene hennes, men innbiller meg at hun kanskje har skjært seg en gang eller to.
Dette er ei jente som klarer seg bra på skolen, men er ikke av de populære.
Uff, folkens. Hva skal jeg gjøre?

Anonym
Sv: Min datters dagbok
22:52 8.05.2007
Jeg tror du må gå forsiktig fram. Snakk med henne om hvordan hun har det, foreslå ting dere kan gjøre sammen (kan være lettere å prate mens man gjør ting fordi det ikke blir så direkte og dermed mindre farlig) og si litt om at du er bekymret for henne. Prøv å forstå hvordan hun har det, kjenn på følelsene hennes.

Jeg vil tro at det er et ømt punkt for henne at hun ikke har venner og da kan det bli mektig om du snakker direkte om det, men det kan også gjøre godt at du ser det og ikke pakker det inn.

Jeg tror ikke det er lurt å si at du har lest dagboka hennes. Den er privat og du bør love deg selv at det var siste gangen du gjorde det. Du oppnår ikke tillit med å krenke hennes grenser!

Lykke til!!
blond
Sv: Min datters dagbok
09:10 2.07.2007
Jenta mi sa til meg at jeg kunne lese i hennes dagbok om jeg ville, men jeg sa at det ville jeg aldri gjøre, den er privat. Jeg var lenge skuffet da jeg tok mi mor på fersken med å lese dagboka mi....

I ditt tilfelle var det jo på en måte bra at du leste den siste sia, men jeg ville aldri sagt det til henne, bruk heller "plutselig" masse tid i sammen med henne, prøv å oppmuntre henne til å få en hobby eller to....
feks fotball, sangkor, speider.....
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)