Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Mine, dine og våre barn

Denne debatten er for alle som ikke er medlemmer av en kjernefamilie, og det er vel de aller fleste. Her kan du komme med hjertesukk og dele erfaringer med andre så mye du orker!
Her er anonymknappen tatt bort.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Hvordan forklare at søskene ikke kommer igjen?
21:38 7.05.2007
Mannen min har to barn fra før som er hos oss etter stadig varierende avtaler. Den siste gikk på hver andre helg og torsdag ettermiddag. Vi ønsker mer samvær, men biomor prøver å bøykottere dette stadig vekk. Nå er det vel fullt brudd og mannen min har brukt kvelden med å avreagere seg ved å pakke tingene til barna i flytteesker som står nå i stua.

MEN: Vi har en sønn på 4,5 år sammen . Hva skal vi si til han?
Han deler rommet med storebror, så når han våkner i morgen kommer han til å oppdage at alle tingene til broren er borte.
Og han har utviklet god tidsfølelse når det gjelder halvsøskene sine. På torsdag kommer han til å skjønne at noe er gærnt. Og selv om vi klarer å distrahere han, kommer han til å mase om de like før neste helg.

HVA SKAL VI SI?
Gullfisken med den store magen
Sv: Hvordan forklare at søskene ikke kommer igjen?
21:14 8.05.2007
Tror jeg (dvs. om jeg var mannen din) ville pakket ut igjen og latt tingene til barna få være hos dere framover en stund til. Det er så viktig for barna å vite at de alltid er velkommen hos far og bonus-mor uansett hvor mye foreldrene krangler. Ellers vil de føle seg uønskede, og det er fryktelig vondt både for små og store mennesker, -ikke sant? Forstår godt frustrasjonen til mannen din, men tror det er viktig at han nå må fokusere på hva som er det aller viktigste: nemlig den gjensidige kjærligheten og avhengigheten mellom ham og barna hans. De trenger ham! Vi som er voksne må aldri prøve å straffe våre eks'er gjennom barna våre, uansett hvor store konflikter der er. Og det gjelder selvsagt begge parter.

For sønnen deres vil det nok bli en stor sorg om søsknene skulle bli borte for ham. De er jo en viktig del av livet hans. Dersom sakene til søsknene ikke blir borte, kan et evt. fravær forklares med at bio-mor ønsker å ha dem mer hos seg en periode. Så får dere se tiden an om det blir mulig å kommunisere mellom foreldrene igjen.

En mulighet er å avtale en samtale og veiledning ved et familievernkontor. De setter alltid barna i sentrum, og kan hjelpe til med en samværsavtale og på denne måten gjøre den mer "formell". Da kan det hende at bio-mor lettere vil overholde den.

Ønsker dere alle lykke til videre.
Sissy-mams
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)