Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt: 9-12 år

For dere med barn mellom ni og tolv år. Her kan dere diskutere og utveksle erfaringer.
Får deres 10 åringer lov å bestemme hvilken frisyre de vil ha med frisøren?
01:24 4.05.2007
Min 10 åring vil absolutt ha hockeysveis:( jeg liker best kort hår på guttene.Dessuten er det gammeldags,80-talls frisyre..Han får raseriutbrudd når jeg nevner det..Han mener han skal bestemme frisyren selv! Jeg sier han ikke er gammel nok enda..Hva mener dere??
T.V.N.S
Sv: Får deres 10 åringer lov å bestemme hvilken frisyre de vil ha med frisøren?
11:41 4.05.2007
Så lenge det ikke er noe mer radikalt enn det der, ville jeg absolutt latt ham bestemme - hockeysveis er ikke et signal som gir deg trøbbel. Men når man, som min, vil ha grønn hanekam, må mor inn og forklare at nei, det går ikke, fordi du ikke er klar for eller klar over signaleffekten eller den negative oppmerksomheten det ville skaffe deg.
Jeg synes det er viktig at de kan få skape seg til den personen de ønsker å være innenfor rimelighetens grenser, det handler mest om å beskytte dem mot det de ikke kan forutse og ikke har forutsetninger for å takle.
sug lut satan i toern
10:08 8.05.2007
Selvfølgelig får han bestemme sjølv. Det er jo dei som skal gå med det. Viktigere at han trivest med sveisen enn at du synest den er fin.

Min 8 åring har blå hanekam. He he, eg synst ikkje det er fint. Det blå er gele som han putter i når han vil, og hanekammen er klipt sånn at det ikkje må være hanekam heile tida. Så går ann å lage kompromiss ;o)
Nannenna
19:39 8.05.2007
Ja det syns jeg de skal få lov til!! Det er selvstendige individer vi snakker om her, og så lenge det ikke er no mer alvorlig enn en hårsveis så syns jeg de kan få bestemme det selv... Det er vel bedre at de utforsker disse sveisene nå enn om de gjör det når de er 15-20... da sender det signaler! men på barn, så tenker ikke så mange på om de har det slik el slik....
78Pus
22:47 8.05.2007
Jeg tror det er viktig at barn får bestemme ting som er viktige for dem selv og at foreldre ikke skal legge seg bort i ting som egentlig ikke er så viktige. Dette handler om smak og behag. En 10-åring bør få bestemme frisyren sin selv, synes jeg. Du må sette grensen ved hvor mye penger dere skal bruke hos frisøren og de større tingene som farging, ekstreme frisyrer som hanekam, skalling.
blond
18:23 16.05.2007
Ikke umulig at jeg reviderer synet mitt i denne saken når jeg selv får en 10-åring..
blond
10:08 16.05.2007
Vi opplevde samme problemet her med hockeysveis. Vi stilte krav til at han skulle klippe seg slik at han ikke gikk med håret i øynene. (Vi fikk klager fra skolen om at dette var et problem). Det ble en kjempekonflikt, men vi lot han bestemme hvordan han selv ville klippe seg hos frisøren. Ente opp med at han klippet seg nesten helt kort og jeg tror han var fornøyd med dette. Nå har vi samme problem igjen. Han vil ikke klippe seg nå heller. Tror dette har noe med at han er redd for forandringer og at noen på skolen skal si at han ble rar osv. Vi kommer til å bestemme når han skal klippe seg noen år til, men hvordan han vil klippe det er stort sett opp til han (ikke lov med håret hengende i øynene eller farging av hår). Han er også 10 år slik som din.
Anonym
00:10 6.08.2007
Har en sønn på 12 årmed hår ned på midten av ryggen. Har prøvd å få ham til å klippe seg, men han ønsker å ha langt. Så jeg har akseptert at min sønn er seg selv og ikke meg. Selv måtte jeg ha langt hår som barn, hatet det som pesten, og endte med å ta det i hestehale og klippe rett av, så trur det er lurt å la barna få prøve seg fram i forhold til klær og hårsveiser, så lenge det ikke provoserer noen.
72moddelen
16:51 6.08.2007
Velg dine kamper med omhu, er det noe som heter. Mine barn har fått bestemme over håret sitt selv allerede fra 7-8 årsalderen. Dog med visse unntak ifht pris på utførte arbeider. Hair Extensions har ingen av dem fått. Jeg ville gitt en 10-åring full frihet til å bestemme det selv. Det vokser alltids ut igjen.
Filifjonka
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)