Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Vaksinedebatten

Vaksinering er et omdiskutert tema, det er det ingen tvil om. Det er heller ingen tvil om at vaksiner i hovedsak redder liv rundt om på hele kloden vår og at vaksinasjonsprogrammer har utryddet feks kopper som sykdom. Av 1000 barn som ikke er vaksinerte og får meslinger, så vil ett av dem dø, også her til lands.
Før du fatter en beslutning om hvorvidt du skal la være å vaksinere barnet ditt, så ta en skikkelig diskusjon med helsesøster eller fastlegen din.
Slit debatten med helsa, men fatt ikke beslutningen din bare på bakgrunn av innleggene her.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Min 3mnd gamle gutt fikk en kraftig reaksjon på vaksinen!
 19:08 23.04.2007
Umiddelbart etter stikkene, skrek han hjerteskjærende - han hadde kjempesmerter! Benene hans ble knallrøde - som tomater - med små blemmer! Vi måtte reise direkte på sykehuset i hui og hast, med helsesøster med i bilen pga pusteproblemer. Det var skremmende, men da vi ankom sykehuset var han på bedringens vei. Likevel, han fikk en kraftig reaksjon og hva kommer til å skje neste gang? Jeg har vel egentlig bestemt meg for å ikke la han vaksinere seg på nytt.

Helsesøsteren hadde arbeidet i over 20 år som det, men aldri opplevd noe lignende selv(det er jo bra!). Hun nekter å sette sprøyte på han en gang til - for hva kan da skje? Noen med erfaringer/synspunkter?
mamman til nyttårsbarn
Sv: Min 3mnd gamle gutt fikk en kraftig reaksjon på vaksinen!
 19:46 23.04.2007
synes det høres fornuftig ut å vente/droppe det. men husk at bivirkningene må innrapporteres.....spør helsesøster om hun har gjordt det.....
Anonym
Sv: Min 3mnd gamle gutt fikk en kraftig reaksjon på vaksinen!
 20:38 24.04.2007
både helsesøster og barnelegen på sykehuset har avgitt rapport, så den er i boks!
mamman til nyttårsbarn
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------