For dere med barn mellom ni og tolv år. Her kan dere diskutere og utveksle erfaringer.
Regntøy
12:22 23.04.2007
Jeg har en datter på 9 år som skal ha seg nytt regntøy, derfor var vi nede i butikken for å se på det før hun drar på tur med skolen. Når vi hadde gått rundt i butikken å sett på en del typer så spurte jeg hun hva hun ville ha, og det hun ville ha var et sett av den barnslige typen (høy bukse m/seler og strikk under føttene. osv) Dette syntes jo jeg er/var veldig rart for det er hun vel altfor gammel for? Jeg trodde dette var noe bare ungene i barnehagen bruke, eller tar jeg feil? Skal jeg evt. kjøpe det regntøyet til hun? Jeg frykter at hun kan bli mobbet for det. Hva tror dere?
Vanskelig å si. På vår skole brukes alle varianter. Selebuksene er jo ofte tykkere og mer robuste også.
Kanskje du kan høre med foreldrene til vennenne hennes hva de har kjøpt?
Anonym
Sv: Regntøy
18:00 10.05.2007
På vår skole er det også forskjellig regntøy, men opplever større problem med 10 åringer som ikke vil ha på regntøy, det er liksom ikke tøft med det. Går ute og blir kalde og våte i styrtregn !! Opplever at mange foreldre lar barna velge om de skal ha med regntøy på skolen eller slippe, er visst helt greit at de kommer hjem klissbløte. Da er det ikke noe ansatte på skolen kan gjøre noe med...
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem