Å pendle mellom to hjem er ganske vanlig i dagens samfunn. Men det kan være en utfordring både for liten og stor. Her kan du dele dine erfaringer med andre.
fremmed annenhver helg
21:26 21.04.2007
hei dere:)
vi sitter i en situasjon som blir mere og mere normal,mine,dine og våre barn!! vi har en liten baby sammen,jeg har en sønn som er hos pappaen sin annenhver helg og andre dager det måtte passe,han har en datter som er hos oss annenhver helg og en uke om sommeren,annehver påske og jul.her slutter det.han har ikke noe mer i livet hennes,aldri vært i barnehagen hennes,prater aldri med henne utenom når hun er hos oss.han vet rett og slett ingenting om hva som foregår med dattern.de har ikke felles ansvar,har aldri vært kjærester,jenta er rett og slett ett feiltrinn i følge han da.moren nekter at de skal ha ansvar sammen,han betaler,det er det..når jenta ble født fikk han vite det noen uker senere,han fikk ikke ha særlig samvær med henne annet enn å besøke mora.ingen i familien hans har noe særlig forhold til denne jenta.hun er snart fire år og jeg tror at nå vil spørsmålene komme snart om hvorfor ting er som det er.nå tror jeg at hun bare er her fordi det er mamma sier hun skal,det er bare sånn det er annenhver helg og det tror jeg mora gjør for å være hyggelig,tror hun hvertfall.
det jeg reagerer på er at når vi fikk ett felles barn ble han pappa for første gang,familien hans følte de fikk ett barnebarn for første gang.ingen tenker på denne jenta..
er det noe sunt for henne dt her?skjønner det at det er viktig å a begge foreldre men de har jo ikke noe forhold,og det har jo ikke blitt noe bedre etter at det kom en til i huset,hun er i trass aldern og i tillegg veldig tafatt.
æsj vet ikke helt jeg,men jeg syns ikke dette er bra,trenger noen tilbakspill,er det jeg som er teit eller er dette litt bortkasta samvær??
Anonym
Sv: fremmed annenhver helg
00:04 24.04.2007
Syntes det er utrolig fint du tenker på dette. Denne jenta vil selv stille spm tegn ved ting etterhvert, man trenger selvfølgelig ikke gape over alt med en gang. Men hvis jenta er hos dere og trives er det et av de viktigste tingene for henner tror jeg.
Ang besteforeldre og div familie og forskjellsbehandling vil nok denne jenta føle dette nåe hun blir eldre og da er det opp til dere å sette ned beinet å sette grenser der.
Det er en vanskelig situasjon og deres felles barn vil nok uansett få mer kontakt med besteforeldrene siden dere fortsatt bor sammen.
Syntes du virker som ei utrolig oppegående person og denne jenta er da utrolig heldig som har deg der også=)
Lykke til.
Enig med det de over skriver. Flott at du engasjerer deg. Men hvor er farens ansvar her?
Han burde jo følge opp jenta som best han kan,om jenta på 4 føler seg som en fremmed hos dere er det kanskje noe far bør forandre på.
Bare det at han sier at hun var et feiltrinn og at han nå ble far for første (2.) gang er oppsiktsvekkende.
Det er fars ansvar å holde kontakten, ikke barnets. Nekter biomor ham å ringe datteren i ukene?
Og hvorfor tar ikke far med seg datteren slik at hun blir kjent med besteforeldrene sine?
Jeg hadde krevet at begge barna skulle bli behandlet likt. Selv om følelsene til barna kanskje er ulike så er det fortsatt mulig å behandle dem likt.
Stakkars jente. Det hørtes ikke noe greit ut. Du burde ta en skikkelig samtale med mannen din. Han burde virkelig engasjere seg mer i livet hennes, det fortjener den lille uskyldige jenta...
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem