For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
kler ungen min naken
00:08 13.04.2007
sambos unge fra ett annet ekteskap er ett stort problem han har omsorgen for henne siden moren sitter på rullestol .jeg har en datter med han på 4 år som er veldig glad i halvsøstera si. Ungen hans lærer ungen vår masse stygge ord og veldig dårlige vaner som jeg ikke har sett hos henne fra før. Hun har kledd av henne nedentil og tatt bilder av henn med mobil tlf ,jeg har tatt opp dette med sambo, han kjefter på henne der og da men det hjelper ikke hun hører ikke noen som kan hjelpe meg?
Anonym
Sv: kler ungen min naken
08:09 14.04.2007
Kanskje han/dere burde ta dere litt bedre tid med henne? Hvor gammel er hun? Dette handler åpenbart om sjalusi, hun søker nok oppmerksomhet, og da hjelper det ikke spesielt mye å få kjeft. Det blir som å kaste bensin på bålet...
Sett dere ned og prat med henne. Gjør ting med bare henne. Oppfordre faren til å ha noen aktiviteter som er kun for de to, så blir nok saken anderledes.
Selvom de er store er de fremdeles barn vettu, og denne jenta har kanskje ikke så mye kontakt med mammaen sin heller, og savner nok dette.
Det er utrolig hvor mye det hjelper bare å virkelig lytte innimellom. Bare et forslag. Jeg ønsker dere lykke til!
Hilsen 3-barns mamma.
Anonym
18:50 15.04.2007
tusen takk for rådet hun er 8 år gammel saken er at jeg gjør eller prøver mitt beste for å ikke gjøre noen forskjells behandling og jeg gjør like mye med dem begge pappa er for det meste på jobb men det er kanskje det som skal til så takk for rådet
Anonym
08:57 17.04.2007
Kanskje pappa må bruke litt mindre tid på jobben? Huff, ibgen lett situasjon det der, men unger på 8 år kan også føle sjalusi. Eldre barn også,men de vet at det er "tabu" som regel og stenger det inne i seg, og dermed oppnår man bare mer frustrasjon. Det er neppe noen lett situasjon for jenta, hvis ho savner både moren og faren sin, og må ta "til takke" med deg (overhode ikke vondt ment, jeg er sikker på du gjør en flott jobb, og at ho er glad i deg også, men man kan vanskelig erstatte kontakten med foreldrene).
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem