Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt: 9-12 år

For dere med barn mellom ni og tolv år. Her kan dere diskutere og utveksle erfaringer.
Når jeg fortsatt er itvil om jeg har valgt rett navn til mitt barn....
 23:20 12.04.2007
jeg velger å spørre dere som har litt eldre barn. mitt barn er 14 mnd og fremdeles har jeg problemer med å akseptere/slappe av med navnet. det var pappaen som skulle få "æren" å bestemme navnet, og i ammetåka betydde ikke navnet så mye for meg, men i ettertid har jeg hele tiden hatt problemer med å føle at navnet matcher barnet!! huff..dette er en kjip situasjon...jeg ventet lenge før jeg fortalte til pappaen hva jeg følte(et par mnd hvertfall) og han er overbevist og liker navnet veldig godt. Jeg er ikke sikker på om jeg synes det er fint en gang....

det jeg lurer på er; hadde noen av dere slike følelser da dere hadde så små barn? vil barnet mitt etterhvert "vokse inn i navnet" etterhvert som det blir eldre, sånn at jeg kan slutte å tenke på dette??
huff..jeg tenker på dette store deler av dagen...
jeg tror ikke jeg "tør" bytte heller, iogmed at pappaen og jeg er så uenige i dette, "alle" har vent seg til det, og barnet ser ut til å adlyde navnet sitt....
har noen råd om hva jeg bør gjøre i denne vanskelige situasjonen....:`(
**sept**07**
Sv: Når jeg fortsatt er itvil om jeg har valgt rett navn til mitt barn....
 12:39 17.04.2007
Uff, så kinkig. Du vil nok aldri venne deg til et navn du ikke liker, men du vil etterhvert godta det som navnet på barnet ditt, og barnet forbinder det med sin identitet.

Så lenge barnet trives med navnet er jo det det viktigste. Men jeg forstår deg godt, siden det ble valgt et navn i full fart på klinikken for vår
eldste, han ble på en måte oppkaldt etter pappaen som var superstolt. I ettertid angret jeg litt og var i tvil fordi sønnen vår ikke kledde det da han var baby. I dag er han 13 år og kler det supergodt, han er blitt navnet og omvendt. Selv er han veldig fonøyd.

Om dere får flere barn får det bli ditt valg da, så kan du kanskje slippe denne følelsen igjen.
Bambino&brødrene
Sv: Når jeg fortsatt er itvil om jeg har valgt rett navn til mitt barn....
 17:00 17.04.2007
Heia, Jeg hadde det samme med nr.2. Selv om jeg var med å bestemme navnet, så begynte jeg å tvile etter fødselen. Han fikk et navn som ikke så mange har, og det var et annet navn jeg fikk høre rett etter fødselen (da vi allerede hadde gitt sønnen vår et navn) som jeg likte myyyye bedre.
Men jeg valgte å ikke gjøre noe med det, han hadde jo fått det navnet, og alle visste at det var det han het.
Sønnen min er nå 7 år og jeg kunne ikke tenkte meg et annet navn til han :-) Hvis jeg tenker på det andre navnet som jeg likte så mye bedre den gangen, så virker det veldig rart... det passer liksom ikke til han. Han er den han er og kler navnet sitt!
Hvis jeg var deg ville jeg ikke endret navnet til barnet ditt, hvertfall ikke etter så lang tid.. alle kjenner h*n jo som den h*n er med det navnet h*n har fått og det hadde nok blitt litt rart om h*n plutselig skal hete noe annet (men det er min mening da.. det er dere som foreldre som bestemmer og må gjøre det som føles best for dere - andre får fint venne seg til det dere bestemmer dere for ;-) )
mamamaria
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------