Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Vaksinedebatten

Vaksinering er et omdiskutert tema, det er det ingen tvil om. Det er heller ingen tvil om at vaksiner i hovedsak redder liv rundt om på hele kloden vår og at vaksinasjonsprogrammer har utryddet feks kopper som sykdom. Av 1000 barn som ikke er vaksinerte og får meslinger, så vil ett av dem dø, også her til lands.
Før du fatter en beslutning om hvorvidt du skal la være å vaksinere barnet ditt, så ta en skikkelig diskusjon med helsesøster eller fastlegen din.
Slit debatten med helsa, men fatt ikke beslutningen din bare på bakgrunn av innleggene her.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Diverse vaksine-spørsmål.
 19:33 12.04.2007
Etter hva jeg skjønner skal gutten min (han er snart et år)nå få difteri,hib,kikhoste,polio,tetanus og pneumokokk. Noen av dette er jo trippelvaksinen (difteri,kikhoste og tetanus) Vil det da si at han skal ha 4 sprøyter totalt?? Eller inneholder trippelen hib og polio også?? For er ganske sikker på at pneumokokk er en egen sprøyte.
Jeg bor i utlandet å skal kjøpe vaksinene selv på apoteket, derfor dette er så viktig for meg..

Ja, og nå har jeg bare tatt det som en selvfølge at han skal ha tre doser med pneumokokk, stemmer det? Han har allerede fått to, den siste for ca 3-4mnd siden.
Anonym
Sv: Diverse vaksine-spørsmål.
 22:36 12.04.2007
Alle disse vaksinene tas i samme sprøyte, unntatt den som er mor pneumokokk. Det stemmer at det skal være tre doser av pneumokokkvaksinen. Den tredje dosen blir tatt rundt to-årsalderen er jeg blitt fortalt.
EllenAA
 22:38 12.04.2007
PS! Trykkleif! Det skal selvsagt stå MOT pneumokokk (ikke mor pneumokokk) :-)
EllenAA
 10:53 13.04.2007
Tusen takk =)

Vet du om den vaksina med heter Infanrix hib?

Trodde han skulle ha tredje dosen nå jeg, med pneumokokk, men det er jo egnetlig bare noe jeg har tenkt selv =)
Passer veldig bra om det er når han fyller to, for da er vi tilbake i Norge..
Ronja80.mor til 2
 20:02 15.04.2007
Hei igjen!

Nei, den har jeg ikke hørt om. Har bare hørt om hib. Kanskje det er den samme...?
EllenAA
 21:32 29.04.2007
dette er norsk standard:
3måneder infanrix(stivkrampe, polio, difteri og hib) og prevenar( pneumokokk)
5måneder samme

1år samme. Enkelte land har andre doesringsskjema. Infanrix og prevenar er produsentenes navn, samme vaksine kan sikkert forekomme med andre navn.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------