For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
Frekk, snart 8 år!
09:14 4.04.2007
Jeg har en jente på snart åtte år som driver meg til vannvidd omtrent hver dag! Hun er frekk og svarer meg, sur i fjeset hele tiden, uansett hva vi gjør for/med henne. Hun er søt og blid helt til hun blir motsagt og ikke får lov til ting. Da kommer den lille grønne frem. Hun har en lillebror på snart fire og det har vært endel sjalusi der dessverre. Vi har selvsagt ikke vært flinke nok foreldre, hverken med det ene eller andre, men nå er vi fortvilet og vet ikke hva vi skal gjøre for å få en bedre hverdag med den lille frøkna.
Vi synes selv vi behandler dem så likt som det er mulig å gjøre uten at det blir feil, det er tross alt fire års alders forskjell. Vi prøver å være flinke til å gjøre ting bare med henne, og også sammen alle fire. Vi prøver så godt vi kan å balansere det, men uansett blir det feil i hennes øyne. Tror det handler om et slags martkeringsbehov, og rett og slett en dårlig vane... Men er fortvilet, dagene blir så triste, og jeg er lei meg hver dag når jeg drar på jobb etter en sånn krangel. Det er nok hun også. Og nå i disse påskedager så der det jo ikke udelt hyggelig å være hjemme mens mannen min jobber. Hun har venner på besøk nesten hele tiden, overnattingsgjest i dag. Vi bor sånn til at det ikke bor andre unger rundt oss, men vi henter og bringer hele tiden. Man må gjerne si hun er bortskjemt, at det er der det ligger... Vet ikke...
Huff, dette ble langt og veldig rotete. Gjenspeiler følelsene inni hodet mitt. Jeg trenger hjelp og råd og tips.... Noen som har noen råd å gi?
PS: hun er heldigvis en engel når de har barnevakt eller er andre steder enn hjemme, uten oss!
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem