For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
Hvor langt får deres 8-åringer ferdes alene?
18:56 31.03.2007
Hei,
har en åtte-åring,som går i andre klasse. Han har ikke så mange venner akkurat her hvor vi bor, men ett stykke unna -i grunnen ikke langt, men langt nok til at jeg ikke har kontroll over hva han gjør. Litt usikker på om jeg er for streng? Nå begynner det jo å bli lysere kvelder....,så jeg lurer på om jeg skal utvide grensene for hvor hanfår gå. Hva syns dere? Han er en veldig selvstendig gutt og liker å klare seg selv.
Anonym
Sv: Hvor langt får deres 8-åringer ferdes alene?
13:22 1.04.2007
min åtteåring har bestevenninne litt over 1 km unna, men det er for langt synes jeg (må krysse riksveien, er største grunnnen til at hun ikke får gå dit alene.
Skolen er ca 500 m unna, dit går hun selv og flere i klassa bor rundt der. der får hun lov å gå, men så vil jo hun helst bare til bestevenninna....
Spørs litt på trafikken og strøket. Og hvor langt der er...
Hvis han får beskjed om å ringe når han kommer frem til vennene sine, og at foreldrene ringer deg når han har gått derfra så er det tryggere for deg og han kanskje?
Får de vennene lov å gå alene til dere? Snakk med de foreldrene. Dere vet mer om forholdene der dere bor enn jeg gjør.
PrinsesseSjefen
Sv: Hvor langt får deres 8-åringer ferdes alene?
21:32 19.05.2007
Sønnen min får sykle til byggefeltet som er ca 1,5 kilometer unna.
Men da må det være avtalt på forhånd at han skal besøke noen, og når jeg kommer og henter ham (er for bratt til at han kan sykle hjem).
Han har med seg en walkie-talkie med lang rekkevidde, så han sier fra når han er fremme, og vi kan nå hverandre hvis det er noe. Denne ble anskaffet etter at han syklet seg av, og mamma ikke var der og kunne hjelpe ham :(
Det med walkie-talkien fungerer veldig fint, er en god trygghet å vite at vi kan nå hverandre om det er noe.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem