For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
Hva skal en mor gjøre?
18:54 27.03.2007
Den ene gutten min er så uskikkelig om dagen.
Han nekter å ta i mot irettesettelser, og i tolvtiden her i dag grep jeg ham i å slå jenta vår på fem år med en stor stokk. Han slo henne ganske hardt, og hun begynte å gråte.
Jeg tok situasjonen med fatning, og trøstet henne først.
Så lot jeg guttungen få kjenne stokken over ryggen selv, sånn at han skulle forstå hvor vondt det gjorde, og ba ham deretter be om unnskyldning.
Men tror dere ikke han sa nei til meg rett opp i fjeset på meg?
Så jeg sendte ham på rommet, og der får han værsågod sitte til han har kommet på bedre tanker.
Der har den stabeisen sittet i seks og en halv time.
Hva GJØR man?
Miranda74
Sv: Hva skal en mor gjøre?
00:22 28.03.2007
Du slo gutten din med andre ord?
Anonym
13:13 28.03.2007
Forstår du er fortvilt! Men det er etter norsk lov ikke lov å slå barn!!
Å hva forsøker du å lære barnet ditt? Slå ham for å vise at det ikke er lov, for så å kreve unnskyldning av ham? Eksemplets makt er sterkt. Jeg er koooonsekvent på å lære barna mine at vold avler vold, tror på kommunikasjon. Du gir ham motstridende signaler på denne måten.
75 modell og mamma til 6
11:23 12.04.2007
Slå er et sterkt ord.
Jeg ville da aldri tenke på å skade ham.
Men jeg er fast overbevist om at det å gi ham en erfaring om hvor vondt det faktisk gjør, bare vil gjøre ham godt.
Men vi har selvfølgelig snakket mye med ham også.
Begge metodene må brukes parallelt.
Miranda74
14:11 2.04.2007
Tulleinnlegg??
KariMari
11:46 12.04.2007
Beklager men du får fortsatt ikke støtte fra meg der... -og slik du beskrev situasjonen, hjalp det vel ikke stort med den strategien heller.
75 modell og mamma til 6
20:26 9.05.2007
Ja, det tenkte jeg óg.. Tull dette...
Anonym
10:11 2.05.2007
barn lærer av sine foreldre! du tok ikke situasjonen med fatning, du kan ikke si til gutten din at det er stygt å slå når du gjør det selv. jeg har selv barn på samme alder og når jeg opplever lignende ting (slåing/stygt ordbruk ol.)forklarer jeg storebror at sånne ting ikke er lov og det er stygt, og at når han gjør det lærer han lillebror det samme.håper virkelig du har vært på rommet til gutten din og pratet med han etter "handlingen din". må ærlig innrømme at jeg synes synd på gutten din! hva slags holdninger lærer du gutten din og hvilket forbilde er du for ham?
misstyfix
20:20 24.05.2007
Håper virkelig dette ikke er sant Miranda74!!!! Det ble forbudt med fysisk avstraffelse av barn 2 år før du ble født!!! Med dette lærer sønnen din absolutt ingenting!
Monstermamma
22:13 28.05.2007
vettu hva. dette hørtes helt sykt ut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
sånt gjør man vel bare ikke??
først slå m stokken og så 6,5 timer på rommet? hallo du burde være FLAU! straff på rommet ja! men gutten er 5 år og så mange timer det er drøyt.
send han på rommet og gå opp etter ei stund og fortell ham hva som gjorde deg sint og at det er derfor han får en staff m å være inne feks. men ikke alene kjære vene i all den tiden!!!!!!!!!!!!!!!!
cg82
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem