Her kan du komme med gode og dårlige erfaringer og få tips og hjelp om du ikke får det du har krav på som foreldre. Eller om du har et hjertesukk å komme med på bakgrunn av dine erfaringer. Eller en gladmelding?
Vennlig hilsen jordmor Siri
Gir dere barna fluor??
13:12 27.03.2007
Har hoert saa mye om at det ikke skal vaere bra..Men naar jeg var liten fikk vi fluor tabletter hver kveld..Er ikke dette vanlig lengre?
Jeg gir fluor. Hørt så mye frem og tilbake, så vi fortsetter med fluor. Hvis jeg har forstått rett kan for mye fluor gi hvite flekker på tennene. Jeg foretrekker det på barna framfor hull.
Jeg bodde ti år i USA der de, iallefall da, tilsatte fluor i drikkevannet, og jeg har ikke hvite tenner ...hehehe... heller litt gule...
JA!
Min gutt på 4 får fluor! Var nettopp på helsestasjonene på 4 -rs kontroll. Der anbefalte de fluor! Hun sa det hadde vært en periode de ikke hadde anbefalt det, men de hadde sett at det var bedre å bruke det...
Min gutt på snart 4 år får fluor. har lest herinne at så lenge tannstatusen er god, trenger ikke barna fluor. Men det skal visst ikke være farlig å gi barna det allikevel.
Anonym
Sv: Gir dere barna fluor??
23:21 11.05.2007
Nei jeg gir ikke jenta mi fluor men hun bruker fluortannkrem. Vi pusser godt morgen og kveld og hun har sterke, fine tenner så da lar jeg tablettene være. Den lille fluoren hun måtte trenge får hun fra andre kilder. Begynner sikkert med fluorskyllevann når hun har fått sine nye tenner
Nei, dattera på ca 7 har fått en fluor-tablett i sitt liv (i kveld faktisk) og jeg fikk smake av venninna mi da jeg var liten. Jeg har hatt ett hull i mitt liv og vesla pusser tenner to ganger per dag med "voksen"tannkrem.
Jeg fikk ikke fluor som liten, hverken i tablett eller tannkrem. Tennene mine er fulle av amalgam... En gang jeg var hos tannlegen som tenåring hadde jeg 12 hull ! !
Tror ikke det er farlig å gi dem litt fluor, men forstår at noen blir skeptiske når noen går ut med at det er giftig for kroppen. Har vært skeptisk selv, men har tatt mitt valg!
Anonym
Sv: Gir dere barna fluor??
12:44 17.07.2008
Man skal være forsiktig med mengden, men hvis de får riktig dose, skal det ikke være noe farlig. Barna mine spiser frokost i barnehagen, og vi pusser dermed ikke tennene om morgenen. Tannpleieren sa at da må de få fluortablett om kvelden. I helger og ferier pusser vi to ganger om dagen, og da får de ikke tablett.