Her kan du legge inn dine erfaringer fra steder du har vært der det er ok å være med barn. Der de har lekerom og hvor man kan amme, skifte bleier og hvor folk ikke tar seg nær av at det er barn. Legg inn navnet på resturanten, cafeen, bakeriet osv og i hvilken by det er i headingen. Så legger du adresse og en beskrivelse av stedet i selve innlegget. Så kan man etterhvert kommentere i en lenke under dersom man selv eller andre har vært der senere og det har skjedd endringer.
Dette er den enkleste måten å dele disse opplysningene til felles glede på:-)
En oppfinnsom bruker kom på ideen -så takk for det!
Støtt Ammeaksjonen 2007!!
16:40 26.03.2007
Oppfordrer alle til å signere underskriftskampanjen "Lovfest kvinners rett til å amme i det offentlige rom!"
http://www.opprop.no/opprop.php?id=ammeaksjonen
Jeg skal snart igang med å amme.
Jeg er veldig åpen lite bluferdig hverken ovenfor meg selv eller ovenfor andre.
Men jeg synes ikke alltid det er like hyggelig når en mamma slenger frem puppen og vifter med denne så alle kan se den.
Dersom man ammer diskret så puppen ikke synes er det ok, men det er viktig å ikke trenge oss på andre som ikke får anledning til å unngå oss. F.eks på en kafe vil jeg nok begrense ammingen inne i kafeen så mye som mulig, eventuelt skjule oss med et sjal el.l
Anonym
Sv: Støtt Ammeaksjonen 2007!!
14:45 5.08.2007
Jeg finnes ikke sjenert eller konservativ, men syntes det går ann å vise en smule diskresjon... Satt på restaurant (ganske tett mellom bordene / var på EGON) Da plutselig damen ved siden av oss dro genseren oppunder halsen så begge puppene hang neppå magen. og det var ikke snakk om å prøve å dekke seg til eller å gjemme den puppen som "ikke var i bruk"... Når man sitter blandt folk som skal spise syntes jeg det går ann å vise litt diskresjon...
Hva mener dere som skriver under denne kampanjen om situasjoner som denne?
Mener ikke å provesere i det hele tatt, bare lurer. Ønsker jo at man skal få lov til å amme, men kanskje med visse "regler" inne i bildet?
Som f.eks at man kan legge ett lite teppe over skulderen og barnet f.eks?