For dere med barn mellom ni og tolv år. Her kan dere diskutere og utveksle erfaringer.
Jeg får ikke sove/Jeg hadde mareritt
20:13 24.03.2007
Hei alle sammen. Sniker meg inn her med et problem som dere kanskje kan hjelpe meg med.
Mannen min har to barn fra før som er 9 og 12 år og hver andere helg hos oss. Sammen har vi en gutt på 4 år.
Minstemann våkner jo noen ganger om natten og kommer til oss: "Mamma jeg er redd!" Da har vi funnet ut at det som fungerer best for oss alle er at han og jeg tar hver vårt sengetøy og legger oss på sofaen.
Men nå har plutselig de store begynt med dette. Sist var det jenta som plutselig står der klokka 3 om natten, igår var det gutten.
Mannen min sover jo tungt, og siden jeg er likevel våken synes jeg det er dumt å vekke han, bare fordi det er liksom hans barn. På den andre siden synes jeg at de er såpass store at de må egentlig ikke vekke andre bare fordi de ikke får sove selv.
Men hva gjør man egentlig med så store barn da?
Såpeheksa
Sv: Jeg får ikke sove/Jeg hadde mareritt
13:20 28.03.2007
De er absolutt ikke store! Men forstår din frustrasjon! Mine to yngste kommer ofte over i vår seng, de gangene de største kommer tuslende vet jeg at de har hatt det litt tungt, eller at jeg rett og slett ikke har fått nok tid med dem den dagen. Jeg pleier å la dem få litt kos før jeg følger dem tilbake til sine senger... denne perioden går fort ver... tiden flyr :-)
hvem vet, kanskje savner vi den en gang...
75 modell og mamma til 6
21:00 9.04.2007
Jeg spør alltid om de vil tisse litt, gir de kanskje en sup vann og så følger vi de tilbake til senga deres. Har godt på de dyna og synger gjerne ett par sanger ( 4 år og 10 år gamle) for så å gå tilbake til vår egen seng. Dette fungerer kjempebra for oss og mine små:-)
frukt
22:07 28.05.2007
Her er senga til mamma og pappa for mamma og pappa!! Kun lov å ligge der dersom feber og sjukdom... Men synes det er bedre å legge seg hos barna på deres soverom, på ei madrass/ ekstraseng dersom dei er redde(mareritt..) eller er sjuke.Så har en litt kontroll på dei då.. Vi har vært strenge der, og ingen av våre 4 har for vane med å komme til oss på nattestid og vil ligge i senga vår...
Na`is`vi`mi`
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem