Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt: 6-8 år

For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
Har en datter som tisser på seg om dagen. Noen med erfaring?
 12:09 18.03.2007
Hei. Dtteren min tisser litt i trusa om dagen. hun har begynt nå i det siste med det, hun tisser av og til mye og av og til ikkje så mye. noen med erfaring, trenger hjelp fort!!!
Anonym
Sv: Har en datter som tisser på seg om dagen. Noen med erfaring?
 20:53 22.03.2007
Springer hun i tillegg mye på do? Sikkert tegn på urinveisinfeksjon.
Anonym
 22:15 26.03.2007
Er en tråd under her med masse erfaringer. les den. Tisser hun på seg fordi hun ikke vil gå på do, eller fordi hun ikke merker det? er det ofte?
Anonym
 00:31 28.03.2007
Du gjør sikkert lurt i å levere en urinprøve til legen for å sjekke om hun har urinveis infeksjon. Vi hadde problemer med at datteren min tisset på seg om dagen også(hun er 6 år). Hadde misstanke om at det var pga jeg er gravid og har vært mye dårlig pga kraftig bekkenløsning og at hun dermed fikk mindre oppmerksomhet av meg enn hun er vant til, men tok henne med til legen først for sikkerhets skyld. Det viste seg at hun var frsik, så var nok dette som var problemet.

Jeg innførte et opplegg med å ha et ark på kjøleskapet som vi tegnet et hjerte på hver dag hun ikke tisset seg ut (fra morgen til kveld) og et hjerte for hver natt hun ikke tisset seg ut. Og når hun hadde fått tre hjerter så fikk hun en liten premie. (prøvde først med at hun måtte være tørr i tre dager før premie,men det gikk ikke) Premien var en liten ting fra bokhandler eller lekebutikk til maks 40 kr. Dette funket som bare det! Nå er hun helt tørr igjen! Tok ikke lange tiden :)
Silar
 10:17 29.03.2007
Søk på enurese på nettet så finner du masse info og tips.
Korse76♥
 00:38 31.03.2007
Vi har akkurat det samme problemet nå. Hun har vært helt tørr siden hun var 3 år. Nå er hun 5 og et halvt år og kan på det meste tisse på seg tre ganger mens hun er i barnehagen, og da er hun søkkvåt hver gang....... Har en følelse av at det er latskap eller at hun på sitt vis vil demonstrere at hun vil bestemme. Men er litt rådløs på hvordan jeg skal håndtere dette videre.
BenBen
 15:27 12.05.2007
Vi har i perioder samme problemet. Hun er 5 og et halvt år og sluttet med bleier da hun var 2 år og 8 mnd. Hos henne er det nok konsentrasjonen som svikter og det at hun har funnet ut at hun får oppmerksomhet ved å tisse seg ut. Må jo bare innrømme at lillebroren på 2 får mye mer oppmerksomhet enn henne for hun er liksom så stor og flink og klarer alt mulig selv. Men når vi tar tak i det så går det over. Vi bruker belønningskalender, f eks et klistermerke for hver tørre dag hun har og etter 10 merker får hun en ting, f eks nå fikk hun nettopp nye sko fordi vi har hatt en tisse ut-periode nettopp. Fungerer fint for oss. Vi har forresten ikke hatt problem med at hun tisser seg ut om natten, kun om dagen.
Anonym
 23:00 12.05.2007
Hei

Hvordan går det med alle dere andre som har sliti med tisse-bukser? Har dere gjort noen inngrep?
Anonym
 20:35 13.05.2007
Har en på 7 som tisser på seg på dagtid. Har prøvd det meste, kjefta, ikke kjefta, premie, klistermerker m.m. Men nå er det endt opp med å ta på bleie og det er ikke noe kjekt, verken for han eller oss, men håper at dette virker
Guttaboys2
 01:36 14.05.2007
Har en sønn på 10 år som tisser på seg om dagen, han tisset også på seg om natta frem til han var 9. Problemet ble tatt opp med lege første gang da sønnen min var 4 år, da ble ppt koblet inn som første "spesialist", da dette ikke hjalp og man gikk bort fra at det var et psykisk problem, fikk vi beskjed om å ta tiden til hjelp og at det egentlig ikke ble sett på som et prolem før han var 8 år. I de fire årene prøvde vi også alt. Vi skrøyt masse av han på gode dager og prøvde sågodt vi kunne å ikke vise skuffelse, sinne og frustrasjon på dårlige dager, klistremerke ark med belønning, og vi maste på helsestasjonen og legen. Ved fylte 8 år ble vi sendt til spesialist på sykehuset, urologen fant fort ut at urinblæra ikke tømte seg godt nok, og at det alltid lå igjen en liten rest som da kom i buksa istede. Sønnen vår fikk besjed om at nå var det på tide at han ble" kongen over blæra", og det sulle han bli med å gå på do hver time, selv om han ikke måtte og han skulle også gå på do når behovet var der. På den måten skulle han styre blæra til å tømme seg hver time, og når det ikke var mange tisse turer mellom hvert times besøk på do, skulle han øke med en halv time, slik at det ble en og en halv time mellom hvert plikt besøk på do, når dette gikk bra øktehan med nok en halv time o.s.v. Etter ca 1 år var han kvitt problemet på natta, og nå er han 10 år og det går mye bedre på dagtid, men problemet er der ennå. han kan faktisk ha to gode dager i slengen nå som er helt tisse i buksa frie, og da skrytes og jubles det, så kommer det en litt trist dag igjen som det ikke går så bra, men de snakker vi ikke så mye om, da prater vi mye heller om de to dagene som gikk så bra og at han er på bdringens vei. P.s. burde kanskje nevne at min sønn var uten dette problemet fra han var 3 til han var 4 år. og et lite tips, gi barna god tid på do, og la guttene sitte, da tømmes blæra best.
belu
 09:23 21.05.2007
Barn kan fort glemme at de må tisse. De blir så oppslukt av det de holder på med. Jenta min, da 7 år begynte plutselig å tisse på seg på dagen. Mistet liksom kontakten mellom hode og blære. For å finne den gjorde vi følgende.

Jeg laget en kalender sammen med jenta mi, posivit kvalitetstid, får så å klistre på klistremerker, som hun har valgt på butikken. Da ble ønsket om å være tørr større fra hennes side.

Mestringsfølelsen er gull verd:-)
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------