For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
Sutrete 6-åring...
07:33 13.03.2007
Trenger litt hjelp her, har en datter på 6,5 år som sutrer for den minste ting. Dette tærer så innmari på meg siden jeg i utgangspunktet ikke liker sutring. Er det noen som har noen tips til meg, hvordan jeg best mulig kan møte henne når ho sutrer, og om noen har tips til hvordan få bukt med sutring? Det oppstår som regel når vi har det travelt om morgenen (har prøvd å beregne bedre tid, men den sutrer ho bort...), eller når ho ikke får viljen sin, og det er alltid verst etter at ho har vært på samvær hos faren sin. Jeg har også vært veldig konsekvent på det at når ho sutrer så oppnår ho ingen ting, bortsett fra at jeg før eller siden blir sinna, dette forteller jeg henne også.
Så, tips og historier mottas med takk!
Anonym
Sv: Sutrete 6-åring...
18:36 13.03.2007
Det der hørtes veldig kjent ut... Har hatt det slik i vinter. Tror nok kanskje det er en periode man bare må gjennom. Men jeg husker det ble bedre da jeg fortalte at hun faktisk var med på å bestemme hvordan vi skal ha det med måten hun oppførte seg på. Jeg sa at om hun var hjelpsom og gjorde som jeg sa så fikk hun belønning i form av å få lov til mer og at det også ville bli bedre stemning i huset.
Korse76♥
08:25 19.03.2007
Hm, den var nok ikke dum :-)
Har hatt en uke nå da det har vært veldig bra, men det kommer nok igjen, kan prøve din metode, ingen ting skal være uprøvd.
Anonym
13:54 14.06.2007
Sønnen min er og slik. Sur og negativ til ALT!!! Det er så slitsomt, er nesten ingen vits å finne på noe gøy eller da. Han surver jo alltid uannsett... Men det går vel over en dag... Håper jeg
Mon
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem