For dere med barn mellom ni og tolv år. Her kan dere diskutere og utveksle erfaringer.
Hjelp! Gutt 10 år
18:57 7.03.2007
Min gutt på 10 år blir bare værre å værre å håndtere, han er frekk, oppfarende, bryter alle regler og grenser og må passes på hele tiden. han bryr seg ikke om noe jeg sier, han svare igjenn, stikker av, skulker skolen og nå har han blitt tatt for butikk tyveri.. jeg aner ikke hva jeg skel gjøre! jeg har forsøkt å få hjelp fra BUP, men de har fortsatt ikke kommet på banen- jeg ringer stadig å maser og håper de får ut fingern snart. Skolen ringer meg støtt for å fortelle hvor "slem" han er, og sender brev med hjem... hva skal jeg gjøre??? Jeg har endt opp som en gråtende og snufsende mamma, jeg griner hver eneste kveld og orker snart ikke mer- selv om det ikke går an å si det for selvfølgelig orker man. Jeg står i det og kommer alltid til å gjøre det, men jeg r sliten og fortvilet. Alle gode råd mottas med takk.
-sliten trist og lei mamma
Anonym
Sv: Hjelp! Gutt 10 år
23:52 9.03.2007
Hei kjære du.
Her trenger du og sønnen din hjelp.Ta kontakt med skolen og helsesøster forlang møter om hvordan gutten din kan hjelpes til skolen,er det noe som plager han,det kan jo være alt i fra mobbing,skilsmisse? fysiske el psykiske problemer.osv
Be om at ppt kommer på banen,kanskje få en utredning på adhd.
Du kan også få hjelp på flere måter eks pmto el familiekontoret/senteret.
Sender deg mange klemmer du trenger det,ikke vær redd for å søke hjelp det er utrolig viktig.
Er selv i lignende situasjon med sønn på 10 år og utredes for adhd
adi dandan
Sv: Hjelp! Gutt 10 år
11:05 16.03.2007
hei. Skjønner godt at du er sliten. Ikke greit det der. Blir jo fort en ond sirkel også. Hvis ikke du allerede har gode rutiner, vil jeg foreslå følgende (og dette er ikke for å moralisere):
-klare grenser og regler. Eks innetider, lekser, oppførsel,
-Husarbeid og "lønn". Skal rydde rom, gå ut med søppel, ta ut/inn av oppvaskmaskin osv. Barn har godt av å lære, og mestre.
-Ros masse når han gjør det han skal og får beskjed om.
-konsekvenser når han IKKE gjør det, trekk av lønn, spilletid på data, andre goder.
Gi han enkle og gode forklaringer på HVORFOR, eks "det er ikke lov å stjele", gi han en forklaring om hvorfor og konsekvenser.
Dette var det jeg kom opp med, lykke til og husk at barnet ditt er en god gutt også!
fjellsnipa
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem