Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Pseudotvillinger

Dette er et forum for de som har "to tette". Det vil si for de som har fått barn med 24 måneder eller mindre imellom. Her kan dere utveksle tanker og idéer med andre i samme situasjon. Slit den med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Wow! Jeg har jo også pseudotvillinger jo!
 20:34 5.03.2007
Så da melder jeg meg inn her:-)

Har ei jente på 5 år som heter Ingvild

Så kom Fredrik i februar 2005.

Og Caroline kom i oktober 2006.

Her er det ikke et kjedelig øyeblikk! Stortrives med de små, og skulle gjerne hatt flere. Men bekkenet mitt tåler ikke en runde til, så nå har vi sagt stopp. (Mannen min vil gjerne ha flere også, så det er synd at jeg skulle bli så plaga.)

Har akkurat oppdaget dette forumet, så det blir koselig å høre om andre med tette småttiser:-)
Snill og grei, trebarnsmamma
Sv: Wow! Jeg har jo også pseudotvillinger jo!
 21:22 6.03.2007
hei. jeg også har to tette men er ikke så ofte på dette forumet.. er jo ikke så mye aktivitet,. men jeg ser innom innimello;)

jeg har to jenter med 15 måneder imellom... største er snart 2 år.. syns det er veldig koselig med to tette men også litt slitsomt innimellom.. men det er jeg ganske sikker på det hadde vært med større aldersforskjell også...
på mange måte tror jeg det er lettere å få de såpass tette.. har ikke hatt noe sjalusi her iallefall.. vet jo om andre som har 3 år imellom og sånn og da har det vært mye sjalusi og den minste har fått endel juling av storebror... men det er jo individuelt hvordan det blir såklart... men tror iallefall jenta mi var for liten til å være sjalu;)
to små jenter
 21:26 6.03.2007
Da må jeg bare spørre, 14 mnd mellom mine, yngste er nå 3 mnd. Når synes du den "verste" tida har vært til nå? Lurer bare litt på hvordan tiden blir fremover, har gått helt fint hittil.
Synnøve Finden
 22:15 6.03.2007
hmm.. nå må jeg tenke litt.. har hatt en veldig rolig baby så har gått veldig bra og største har vært så snill og god.. men nå begynner største å få egne meninger om ting så kanskje nå vil jeg si det er mest slitsomt.. når ho var fra 15 månder og frem til for bare noen uker siden var ho såå lett å ha med å gjøre.. skikkelig englebarn...hihi;) men ho er jo stortsett grei nå også men det må jo komme en tid hvor de blir litt mer bestemt og vil være litt vanskelige tror du ikke...?;)

men det viktigste for meg er at ho er snill mot lillesøster og det er ho.. de koser seg masse sammen;)
to små jenter
 21:56 6.03.2007
To små jenter: Da vi fikk Fredrik var Ingvild nesten 3 år. Hun var skikkelig sjalu, fikk slite skikkelig med det stakkar, selv om vi gjorde hva vi kunne for å unngå det.

Fredrik har ikke vært sjalu på Caroline i det hele tatt og det er utrolig deilig å slippe det! For jeg fikk kjempedårlig samvittighet for at hun skulle ha det vondt.

Tror de blir tettere knyttet til hverandre når de er så tett i alder. Og så tenker jeg litt sånn at Caroline har en storebror som er et år eldre, og det er jo kjekt å ha på skolen og sånn;-) Greit å ha en storebror som passer på;-) Nei, jeg kommer nok ikke til å kreve det akkurat da...
 22:43 6.03.2007
ja det er nok lettere at de blir sjalu når de er såpass store.. det er jo naturlig å bli sjalu.. ville jo vært rart om jenta di ikke hadde vært sjalu i hele tatt i den alderen.. men skjønner godt at det ikke er noe koselig.. man vil jo liksom ikke at de skal ha det sånn.. det er jo en vond følelse!!

deilig å slippe sjalusi ja.. når de er så små tror jeg ikke de tenker slikt... de godtar liksom ting slik de er...? husker når jeg gikk gravid var det noen som sa at jenta mi kom til å bli skikkelig sjalu for ho var jo itillegg skikkelig mammajente.. men isteden ble det slik at det ble litt mindre kos til mamma og masse kos til babyen;)
to små jenter
 18:06 7.03.2007
Koselig da:-)

Jeg er kjempeglad for at de kom så tett, for de får sikkert masse glede av hverandre. Har forberedt meg på mye krangling når hun minste begynner å kreve sin del av lekehaugen, men den tid den sorg:-)

Nå er jo mine gutt og jente, håper ikke det har noe å si for hvor tett de knyttes til hverandre. Kanskje to jenter går bedre sammen? Men det er sikkert ulikt, kan jeg tro. Mamma har en storebror (han er ganske mye eldre enn henne) og de er kjempeknyttet til hverandre.

22:38 7.03.2007
minste min er jo født i juli så ikke så stor enda så har ikke blitt noe krangling om leker men det kommer vell...;) men de har faktisk kunne leket med de samme lekene til nå..;) prøver å oppfordre eldste til at de kan dele og leke sammen allerede og det tror jeg ho syns er koselig.. men kommer nok aldri utenom krangling om leker vil jeg tro. men som du sier.. den tid den sorg...;)

vet ikke om det har noe å si at det er gutt og jente.. kommer nok veldig ann på barna.. tror de nok kan bli veldig knyttet til hverandre fordet.. søstra mi har 2 gutter såpass tett og der har det vært MYE krangling oppi gjennom årene.. med gutt og jente kanskje det ikke blir så mye krangling.. har to søsken selv som er tett i alder og det er gutt og jente.. de har nesten ikke krangla for en jente har kanksje ikke det behovet for å vise at ho er sterkest osv.. mens hos søstra mi sine to gutter har det alltid vært en kamp om hvem som er sterkest.. minste har liksom ikke vært så mye mindre enn største så vil være like stor og sterk...
men som sagt har nok MYE å si på personligheten!:)
to små jenter
 21:54 15.03.2007
Hei nesten likt me da:)

gutt 5 år
gutt jan 05
jente sept 06

mamma til tre søte små:o)
 23:07 15.03.2007
Måtte bare inn på dennedebatten for å se hva pseudotvillinger var, og per definisjon har jeg det jeg og!! Mellom de to eldste er det 24mnd, så det er jo i meste laget. Likevel er prinsessa i midten overbevist om at hun og storebror er tvillinger!! "Vi satt jo i tvillingvogn!" sier hun. De er født i 01 og 03. Minstemann kom i 06, så han "faller litt utnfor," iallefall foreløpig! Håper jo han få innpass i klikken til de to eldste med tiden! Det er gøy å se hvor mye utbytte de har av hverandre!
HuMorogdetresøtesmå
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------