Her kan dere som er av samme kjønn og som skal ha barn/ har barn sammen utveksle erfaringer og sukk og både gi og få gode råd.
Dette er ikke et forum der man skal diskutere det å være lesbisk eller homofil i seg selv.
Slit det med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
I dag reiste bestevenninna mi ned til Storken for ny inseminasjon!
15:01 1.03.2007
Krysser fingre og tær for at spiren sitter denne gangen..
4. gangen de er der nede nå..
Sv: I dag reiste bestevenninna mi ned til Storken for ny inseminasjon!
00:24 23.03.2007
Heisann.
Vet du hvor mye hun har brukt på det til sammen? Vi er to som lengter sårt etter barn og lurer på hvordan dette tærer på økonomien, og om det gjør det. Vi har sett på priser og er klar over at dette koster, men noen spesifike svar får vi vel aldri. Erfaringer er godt å ha med, og om du eller hun vil dele hadde det vært kjempefint for oss.
12:00 24.03.2007
Uff jeg vet ikke hvor mye de har betalt for dette til sammen.. men DYRT er det i alle fall:( De reiser med fly ned til kjøbenhavn fra Sola, og reiser hjem igjen samme dag. Så de bruker ike penger på hotell, men behandlingen der nede koster, flyreisen og fri fra jobb. Så blir jo en del.
Men jeg vet de har spart opp penger på en konto som skulle brukes til dette formålet..
Dessverre gikk det ikke denne gangen heller. Hun tisset på testen 2 dager over forventet mens, og den viste negativt. så hoppet hun i dusjen, og da hun kom ut, kom mensen:( typisk det..
Men de gir ikke opp,neste helg er det dags for ny tur ned til Stork Klinikken.
Jeg har også et annet venninnepar som har vært der nede, og den femte gangen klaffa det. Så nov 06 fikk de en herlig liten gutt!
Lykke til for dere også! Vil dere også reise ned til Stork Klinikken?
12:08 24.03.2007
..Forresten, forrige gang de var der nede fikk de et tips, som kanskje kan være verdt å ta med seg..
Gå til gynekolog her hjemme og blåse opp livmora før de reiser ned igjen. Så det skal de gjøre denne gangen. Var visst litt smertefullt, men hvis det kan hjelpe dem å få det etterlengtede barnet så..
17:24 18.05.2007
krysser fingre og tær:)
Anonym
20:32 23.06.2008
Hei Barkatt.
Hvor mye det koster kommer nok litt an på hvor du bor osv. Jeg var på Stork 3 ganger. Jeg tok fly fra Gardermoen, men var uheldig 2 ganger og måtte reise på en lørdag og da kostet flybillettene over 3000 + 600 DK ekstra for at det var helg. Har åpen donor så tilsammen ble den turen ca 11000,-.
Ble ikke gravid da så måtte en tur til, heldigvis på en torsdag, og fikk da fly til kun 600 + at det da ikke kom helgegebyr på Stork. Ble da bare ca 6500 for alt og gravid ble jeg! Har termin om 5 uker :-)
Vi hadde bestemt oss for at 3 ganger er nok både pga økonomi og det psykiske ved å gå og vente og håpe, så for oss var alle gode ting 3!
17:18 6.07.2008
Vi var nok veldig heldig. I fjor tok vi ferien i Danmark og legoland, og da eggløsninga nærma seg dro vi inn til min tante i København. På dette første forsøket blei jeg gravid (veit vi hadde kjempeflaks og er veldig heldig), så da kosta det oss kun 5800 danske kroner. Nå ligger gutten vår på snart elleve uker og sover i vogna si, mens medmor sover på sofaen! Sånn kan det gå:-)
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem