Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt: 6-8 år

For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
Vurderer ny baby, hjelp...
 20:54 24.02.2007
Har en på snart 5 og ei på 2. Har lyst på tre barn, men har tenkt i siste på om det er praktisk gjennomførbart. Situasjonen blir at eldste skal på skole, mellomste i barnehage i annen bydel og så baby som ammes hjemme. Har vært oppe mye om natta med de to jeg har, så regner med at det blir urolige netter med evt nestemann også. Må vel stå opp rundt kl 5-5.30 for å få alle klare til skole begynner. Tror det blir tøft når man har vært oppe hele natta.

Hva gjør dere andre med flere enn to barn ???

(Pappan deres begynner på jobb tidlig, tidlig før barnehage og sfo åpner)

Noen med gode løsninger ? Galskap å tenke på nr 3 ??? (Har veldig lite hjelp og avlastning)
Anonym
Sv: Vurderer ny baby, hjelp...
 13:28 25.02.2007
Jeg mener no slett ikke at det er galskap, men tid til å være bare deg selv, blir det vel mindre av på noen år :-) Jeg er deltids student og er hjemme med de to yngste.4 går på skolen og krever oppfølging i forhold til lekser og fritidssysler, hektisk, men det blir hva du gjør det til. Mitt energi-nivå har økt i takt med antall barn. Har svært lite avlastning med en mann som boooor på jobb og med besteforeldre som bor 10 mil i hver sin retning. Men har ikke ønsket endret situasjon for alt i verden. klem klem
75 modell og mamma til 6
 19:53 25.02.2007
Hvor god tid har du på deg til å få nr. 3, da? Trenger de å være så nært i alder? 2 og 5 år er ikke så mye, så for ungene sin del trenger dere vel ikke å skynde dere med nr. 3. Men hvis aldren din tilsier at du bør skynde deg, blir det en annen sak.
Forundringsautomaten
 01:47 27.02.2007
Hei.

Vi har og lyst på tre barn, og har løst det praktiske problemet med å vente litt. Eldste går i 3 klasse og nr. 2 går i 1 klasse. Nå er jeg gravid i 9 uke med nr.3. Og når vedkommende kommer går de to eldste til skolen selv, så jeg og babyen kan vinke til de fra kjøkkenvinduet iført morgenkåpe..........

Mor Unni
 20:38 27.02.2007
Tusen takk for svarene jenter !

Føler vi er litt for gamle til å vente.. Mannen min vil være ferdig med formering før han blir 40, så vi har et par år på oss. Angrer jo på det nå, at vi ikke begynte før...

Hovedinnlegger
Anonym
 08:47 6.03.2007
Hvorfor vil mammen din være ferdig med formering før han blir 40? Det er vel ikke en høy alder for menn? Ups... da burde i så fall vi også ha det travelt, for det er under tre år til mannen her i huset blir 40 også! Men det har ikke vi tenkt så mye på. Vi tenker mer på min alder, og vil gjerne være ferdig før JEG blir 40 - noe det er 8 år igjen til.
Hvis du er en del yngre enn mannen din, synes jeg at du skal prøve å få ham på andre tanker. At han skulle bikke litt over 40, kan da ikke være noen stor sak i dagens samfunn!?
Hvis det er helt umulig, synes jeg at dere skal prøve på nr. 3 uansett. Ellers tror jeg at dere kan komme til å angre dere senere. Det praktiske finner dere nok ut av, skal du se.
Forundringsautomaten
 08:48 6.03.2007
He, he... "mammen"! Morsomt ord!
Forundringsautomaten
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------