Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt: 6-8 år

For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
6-årsdag i dag!
 11:03 20.02.2007
Derfor kommer jeg inn hit!
6-åringen heter Tiril, og er min førstefødte. Hun har en lillebror på snart 8 måneder.
Tiril er ei flink og omsorgsfull storesøster, hun er sosial og full av humor. Ganske lang og tynn, masse brune krøller.
Hun er både selvstendig og uselvstendig, stor og liten, blid som ei sol og hissig som en lemen - som de fleste 6-åringer, tror jeg! :-)
Forundringsautomaten
Sv: 6-årsdag i dag!
 18:32 20.02.2007
Gratulerer med 6 åringen, festlig alder! Har ei hissig sol av ei jente på 6 jeg også, he he
75 modell og mamma til 6
 19:55 22.02.2007
Takk!
Joda, stort sett festlig! Slitsomt også til tider, synes nå jeg da. Jeg regner med at du ikke bruker ordet slitsomt så ofte... du må være litt av et positivt innstilt menneske som klarer å ha 6 unger. Du store tid! Jeg er også 75-modell, og har "bare" to. Likevel synes jeg at det er mye av og til. Jeg har egentlig lyst på mange unger jeg også, men jeg tror ikke jeg klarer det. Jeg må forandre meg, i så fall - få en helt annen innstilling til tilværelsen. Jeg er altfor stresset og redd for å miste kontrollen.
Jeg blir veldig nysgjerrig på deg. Jeg leste "samtalen" mellom deg og ei til inne på småtroll, og så at du bor i Trondheim. Jeg bor like ved Trondheim jeg også. Jeg så også at du er i ferd med å utdanne deg til sosionom. Beundringsverdig! Jeg kjenner forresten ei 4-barnsmor her i bygda som holder på med det samme. Ungene hennes er fra 2-7 år! Jeg har jenta mi i samme barnehage, og jeg synes det er helt utrolig hvordan de får hverdagen til å henge sammen.

Jeg skulle gjerne ha fått noen tips i hvordan mestre et "kaosliv", eller hvordan en kan ta livet mer som det kommer. Kanskje jeg også kan bli i stand til å ha mer enn de tre som jeg har tenkt å ha?
Forundringsautomaten
 15:25 23.02.2007
He he, joda livet her er rimelig hektisk, men det er så mye glede med det at det er helt ok! jeg syntes faktisk at det var mye værre med et barn! Så har jeg valgt deltids- studie for å få mest mulig tid med ungene, og for at det skal gå opp rent praktisk her. minuset kan en trygt si er at samfunnet ikke er lagt tilrette for store barnefamilier. Skal vi på Pir badet koster det en formue, da familie rabatt er for to voksne og to barn, de øvrige må vi betale full pris for! Så blir vi et naturlig samlingspunkt for barnas venner på ettermiddagene, for om det sitter 4 barn ekstra ved bordet, er ikke noen større utfordring for oss med seks til daglig, men kan godt tenke meg at man kan bli svett av at det plutselig kommer 6 barn til middag hos en "vanlig" familie:-) Så artig at det er flere fra trøndelag her!
75 modell og mamma til 6
 18:31 23.02.2007
gratis med 6 åringen har en gutt på 6 selv en spennede alder
Marie39
 19:50 25.02.2007
Ja, jeg har funnet ut at det er en spennende alder. Visse trekk ved denne alderen har kommet litt bardust på meg. Jeg har faktisk to mye yngre småsøsken, men at det var så mye med denne alderen, har jeg ikke fått med meg. :D
Forundringsautomaten
 19:48 25.02.2007
Nei, du har helt rett i at samfunnet ikke er lagt opp til store barnefamilier. Her i landet forutsettes det liksom at man får de "obligatoriske" 2 eller 3 ungene. Nesten alle som har unger, har 2 eller 3. Når det er så få som bryter dette mønsteret, vil forventningene rettet mot en bli veldig sterke i retning av at man har 2 eller 3. Priser er en ting. Men også hvor mye tid en skal bruke på hver unge, hvor mye en kan være borte fra jobben, hvor store bursdagsselskapene skal være, osv, osv...
Men samtidig er det vel såpass spesielt å ha 6 unger, at du vil møte stor forståelse der dette blir kjent.
Jeg kommer ikke til å få 6, men 4 er kanskje ikke umulig.

Du skrev et annet sted her at besteforeldrene bor 10 mil i hver sin retning. Besteforeldrene på begge sider her bor også 10 mil fra byen, i nordlig retning. Kanskje vi er fra samme sted? Eller mannen din?
Forundringsautomaten
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------