Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt: 9-12 år

For dere med barn mellom ni og tolv år. Her kan dere diskutere og utveksle erfaringer.
Kan dattera mi ha blitt utsatt for overgrep ????
 16:59 18.02.2007
Huff, opplevde noe ubehagelig i dag. Datteren min på 3 1/2 år satt å spiste rundstykke. Så sier hun : det er en tisse tass, den skal jeg smake på" åsså flirte hun. Jeg ble helt paff!!!! Hun har hatt en periode hun har snakket veldig om tiss, bæsje og tissefant. Men da hun sa dette i dag, ble jeg helt satt ut. Kan barn i den alderen finne på å si noe sånt på tull ? Alle tanker surrer inni hodet mitt. Viss hun skulle vært utsatt for noe, aner jeg ikke hvor ?! Jeg er alenemor, og vi har ikke stort nettverk her vi bor nå. Så hun er mest hjemme m meg og i barnehagen. Hva mener dere ? Overreagerer jeg ? Vet som sagt ikke hva treåringer er i stand til å si. Håper noen kan svare meg.
Anonym
Sv: Kan dattera mi ha blitt utsatt for overgrep ????
 14:11 19.02.2007
Off vanskelig emne.
Ei venninne av meg har vært igjennom dette men dattra hennes var 4 år og snakket om en mann på soverommet hos far.

Det er ikke uvanlig at barn er opptatt av dette helt klart , men du som mor får selv en følelse og blir selvfølgelig redd. Snakk med jenta di litt mer og kom med lette små spm.
Altså har man misstanke kan man gå videre å få en undersøkelse.
Lykke til uansett
**Angelica**
Sv: Kan dattera mi ha blitt utsatt for overgrep ????
 21:08 20.02.2007
Hmm, vanskelig å si om hun har kommet på det selv. Det er jo så mye som kommer ut av barnemunnene at man kan begynne å lure på hva de tenker enkelte ganger.

Jeg hadde nok kommet til å stillt spørsmål til barnet om "hvorfor skal du smake på en tissetass". Men hvem kommer på det med engang slik blir sagt.
Fint at du har det litt i bakhodet etter hun har sagt noe slikt. Da legger du bedre merke i hva som blir sagt av henne heretter, og kan spørre litt nærmere hva hun mener. Men man skal ta alt med en klype salt fra disse barna. Før du leder spørsmålet videre kan du ta kontakt med legen for å høre hva du skal si eller spørre om i slike sammenhenger til barna.

Ta det evt opp med barnehagen. Kontakt ledelsen og si din bekymring. Det kan jo hende det kommer fra noen andre barn i barnehagen, ett barn som blir misbrukt. Men det er ikke sikkert det er noe.
Det kan være mange årsaker. Et barn som har hørt eller sett noe på tv eller i et blad, hørt fra større søsken.
Men barnehagen bør kontaktes, slik at de blir bedre med å lytte til barna når de snakker sammen, og kan finne ut hvor slikt prat kommer fra.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------