Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Pseudotvillinger

Dette er et forum for de som har "to tette". Det vil si for de som har fått barn med 24 måneder eller mindre imellom. Her kan dere utveksle tanker og idéer med andre i samme situasjon. Slit den med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
To tette!!! Blitt besatt av tanken med 1 skoleår forskjell! Noen med erfaringer, positive, negative...??? Ønsker mange svar!!!
 12:53 13.02.2007
Har en gutt på snart 10 måneder. Hvis jeg blir gravid denne eller neste måned blir det bare 1 skoleår i forskjell. Jeg er blitt helt besatt på at det hadde vært veldig kjekt for ungene.

Noen som har barn med 1 år i forskjell, som kan si litt om sine erfaringer?

Mannen min er litt mer usikker og vil gjerne ha to år mellom... Skal selvfølgelig ikke lure han, men vil så gjerne høre med noen som vet hvordan det er...

Er det eneste jeg tenker på om dagen. Ønsker meg to tette, et opphold på 4-5 år også to tette til...
Oneson
Sv: To tette!!! Blitt besatt av tanken med 1 skoleår forskjell! Noen med erfaringer, positive, negative...??? Ønsker mange svar!!!
 22:37 13.02.2007
Hei. Jeg har to tette gutter som det bare blir ett skoleår forskjell på, men den yngste er bare 6 uker, så jeg har foreløpig ingen erfaring annet enn at det for tiden er slitsomt:) Er likevel veldig glad for at de er så tette, for senere blir jo alt mye enklere. Tenker på at de kanskje kan ha samme omgangskrets, kjøre de til samme trening. Slippe å planlegge sommerferier som skal være gøy for lulik alder, for de vil jo være så tette at de vil like mye av det samme. Jeg er som sagt veldig glad for det, selv om den minste langt fra var planlagt(og jeg fullammet..)
Anonym
Sv: To tette!!! Blitt besatt av tanken med 1 skoleår forskjell! Noen med erfaringer, positive, negative...??? Ønsker mange svar!!!
 23:51 13.02.2007
Jeg har 2 jenter med 19 mnd. mellomrom. Min erfaring er at de første 1 1/2 til 2 årene etter at nr.2 er født er veldig harde. Men etter det ser jeg bare postive ting. det er selvfølgelig da også veldig greit hvis de er av samme kjønn...(kikk på et annnet forum om hvordan du kan evt. øke sjansen for det..he-he). De leker sammen, vi handler i samme butikker og samme avd. for klær, de liker samme maten, de spiser - sover og leker sammtidig, de liker de samme filmene, de går i samme barnehage og har samme barnehage tante, når vi har fri eller ferie er det enkelt og finne på hva vi skal gjøre for de liker de samme tingene...jeg håper og tror at de for evig og alltid vil ha mye glede av hverandre, og at de kan lene seg på hverandre gjennom tykt og tynnt. So far so good!!! Men, de første 1-2 årene er ganske slitsomme. Vi hadde ingen familie rundt oss heller, så har du litt hjelp av fam./venner kan det jo gå lettere!

Lykke til!
florida mor
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------