Vaksinering er et omdiskutert tema, det er det ingen tvil om. Det er heller ingen tvil om at vaksiner i hovedsak redder liv rundt om på hele kloden vår og at vaksinasjonsprogrammer har utryddet feks kopper som sykdom. Av 1000 barn som ikke er vaksinerte og får meslinger, så vil ett av dem dø, også her til lands.
Så har man også situasjoner der vaksiner ikke har vært skikkelig utprøvd før man tar dem i bruk, og dette har blitt store tragedier. Feks Thalodomid barna som ble født på 70-tallet.
Før du fatter en beslutning om hvorvidt du skal la være å vaksinere barnet ditt, så ta en skikkelig diskusjon med helsesøster eller fastlegen din, alternativt våre barneleger som du kan treffe på nettprat på www.gullsmokken.com.
Slit debatten med helsa, men fatt ikke beslutningen din på bakgrunn av innleggene her.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Gardasil
12:15 9.02.2007
I Texas har guvernøren befalt at alle jenter som begynner i 6. klasse skal ha obligatorisk Gardasil-vaksine mot livmorhalskreft. Les om det her:
http://www.hsibaltimore.com/ealerts/ea200702/ea20070208a.html
Merck (Sanofi Pasteur) skal bare ha 360 dollar pr. dose i USA
mens skattebetalerne i Norge slipper unna med 1259,40 x 3 pr. jente /kvinne som tør å være med på dette eksperimentet.
http://www.fhi.no/eway/default0.asp?pid=223&oid=0&e=0&trg=Cont entArea_4498&MainArea_4320=4498:0:15,1223:1:0:0:4320&ContentArea_4498=4336:61037:: 1:4370:2:4320;4498;::10:0:0
TheNatural
Sv: Gardasil
09:37 20.02.2007
Som forventet har markedsføringen for å implementere denne vaksinen også startet i Norge. Og som så ofte før får vi vite hvor sikker og effektiv denne vaksinen er, selv om den er ennå mere eksperimentell enn Prevenar siden den først kom ut i fjor. Allerede nå har legemiddeltilsynet i USA som heter FDA, mottatt 82 meldinger om alvorlige bivirkninger.
"Additionally, most cases of the infection clear up on their own. HPV can be overcome by means such as adequate sunlight exposure and vitamin D consumption, supplementation with probiotics, adequate intake of selenium and zinc, increased consumption of trace minerals and iodine, and regular physical exercise.
The Gardasil vaccine, however, has only been on the market since June 2006, and there are already 82 reports of serious adverse events filed with the FDA following the administration of this vaccine."
Jeg er en av kvinnene som var med i utprøvingen av denne vaksinen i Norge før den kom på markedet. Det har vært en kontrolert studie, med placebo og nonplacebo.
Jeg kommer fra en familie med mye celleforandringer (i underlivet)og kjønnsvorter som er forårsaket av forkjellige typer HPV-viruser som er forstadier til kreft.
Fikk etter 4 år vite at jeg var i gruppen som er fullvaksinert.
Det er også snakk om at denne vaksinen skal implementeres her slik at jenter (og evnt., gutter) får den FØR de blir seksuelt aktive.
Jeg må si at jeg håper dette skje slik at min datter får denne vaksinen.
Man har forskjellige meninger og det er greit. Men hvis jeg kan beskytte datteren min (og jeg vet at den ikke dekker alle virusene slik at det fremdeles er en sjangs for å utvikle kreft uansett) så gjør jeg det.
Jeg vaksinerer henne selvfølgelig ikke blindt mot alt, vannkoppvaksine og rotavirus vaksina får hun ikke. At det er samfunsøkonomisk lite bra at foreldre er hjemme med syke barn holder ikke. Men alvorlige ting vil jeg gjerne at hun vaksineres mot.
titten på hjørnet :-)
02:56 20.05.2007
En bør kanskje ha i bakhodet muligheten for infertilitet, enten inkorporert i virusets DNA eller Polysorbat 80 som er sett i sammenheng med infertilitet hos mus.
Interesserte kan gjerne ta en titt på den 90 minutter lange videoen "Mercury, Autism and the Global Vaccine Agenda" som er et seminar av dr. David Ayoub fra 2005. Spesielt siste halvdel er aktuell der han tar opp muligheten for befolkningsreduksjon ved hjelp av vaksiner, også i vesten. Til og med først testet ut i vesten. Gardasil er en splitter ny vaksine og jeg gjentar...at folk tør!
TheNatural
19:26 27.03.2008
Jeg drar frem denne tråden som er over ett år gammel fordi det nå er høyst sannsynlig at Folkehelseinstituttet på vegne av Merck nå har klart å påvirke politikerne til å iverksette denne vaksinen i Norge ved å innlemme den i barnevaksinasjonsprogrammet.
Se omtale i VG: http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=504770
Jeg har skrevet om Gardasil på bloggen min og med noen oppdateringer inntil i fjor høst, men når denne nå ser ut til å bli virkeliggjort i Norge også, tenker jeg at vi som er skeptiske bør se nærmere på hvordan ståa er med denne etter at et år har gått.
Jeg fikk idag et svar på min blogg fra en dame som var med på det norske vaksineforsøket og hun fortalte om store problemer med helsen og psyken etter dette. Kan man sitte stille og se på at hundretusener av jenter og kvinner skal vaksineres uten å bidra med opplysninger om alle de problematiske sidene ved denne vaksinen? Jeg synes ikke det og oppfordrer folk til å undersøke dette nærmere og eventuelt skrive om det på denne tråden.
TheNatural
19:57 27.03.2008
Bloggen din? Er det noe du har lagt ut link på?
**Angelica**
20:14 27.03.2008
Nei, jeg har ikke lagt ut link fordi jeg skriver om så mange ting enn vaksiner. Men jeg har skrevet noen artikler om vaksiner og linken til Frihet og helse er: http://www.vgb.no/21917
TheNatural
20:18 27.03.2008
Ok, thanks=)
**Angelica**
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem