Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Barneoppdragelse, BarnetMitt

Her kan du komme med sukk og løsninger og undringer på hva som er lurt å gjøre både med egne barn og andres barn når det kniper, det hender jo det! Eller om du har noen oppskrifter som har fungert særs bra, så del dem gjerne med oss andre som sliter litt:-)
Vennlig hilsen jordmor Siri
gutten min på snart 10...
00:05 9.02.2007
jeg har en sønn som fyller snart 10.Det er ofte han ikke hører etter.og svarer samboeren min(som ikke er hans far-han er faren til hans lillesøster på 1)frekt.vi har bodd sammen med samboeren min i 1 år og 8 mnd.samboeren min er ganske streng,men er fryktelig snill!Nå til jul så kjøpte han en stor gave til Ruben til 600.Enda jeg sa at han måtte gjøre seg mer fortjent til den først.Ruben ble veldig glad for den og lovte og skjerpe seg fremmover.Men han klarer bare ikke holde seg lenge før det braker løs igjen.men jeg ser han prøver og skjerpe seg,men klarer ikke.og for et sinne han har! Ruben,sønnen min altså..Det går ikke an å roe han ned.Han er så sint at han kunne knuse alt.Men heldigvis har han ikke gjort det enda.på skolen kan han rive sund bøkene sine bare læreren vil hjelpe han.Han har ekstraassistent der.Han har hatt kontakt med ppt,men har ikke vært der på en stund nå.Jeg blir veldig sliten av han.Han er veldig sta.Skal spille på disse gameboyspillene sine hele tiden.Jeg må være veldig streng og kommandere han til å legge det fra seg.Det er mye å si om han men da hadde jeg ikke blitt ferdig å skrive.
T.V.N.S
Sv: gutten min på snart 10...
18:54 11.02.2007
Hei! Jeg jobber selv som PP-rådgiver, og lurer på om det ikke hadde vært en god ide å ta kontakt med PPT og spørre om litt råd og veiledning til deg og din samboer? For meg høres det ut som om dere har kommet inn i noen vonde sirkler, og det ville ikke være rart om sønnen din var sjalu på lillesøster som jo er i en alder hvor hun naturlig nok både krever og får mye oppmerksomhet. I tillegg er jo samboeren din hennes far, ikke din sønns, og det kan være sårt, selv om han kanskje ikke klarer å sette ord på det. Jeg vil tro han trenger masse positiv oppmerksomhet samtidig som dere klart må markere at enkelte ting er uakseptable.

Men, som sagt, det burde kunne være gode råd å få på PPT, eventuelt en viderehenvisning hvis dere ønsker litt grundigere hjelp enn de kan tilby. Lykke til!
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)