Dette er et forum for de som har "to tette". Det vil si for de som har fått barn med 24 måneder eller mindre imellom. Her kan dere utveksle tanker og idéer med andre i samme situasjon. Slit den med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Noen som har tatt keisersnitt med nr.2? Hva med det andre barnet?(løfting,stell)
09:21 8.02.2007
Jeg måtte ha hastesnitt med første og skal nå ha planlagt snitt med nr.2 pga komlikasjoner som kan gjenta seg og stort barn (forrige var 5 kg)
Sønnen vår er 16 mnd og vil jo gjerne mamma skal løfte han og sånn da..Men går jo ikke på noen uker det da..
Noen med erfaring?
Skal ha KS om under 4 uker...og tenker mye på det praktiske etterpå.
2_TETTE
Sv: Noen som har tatt keisersnitt med nr.2? Hva med det andre barnet?(løfting,stell)
21:20 8.02.2007
Andreas var 10 mnd da minstemann kom med akutt ks. De rådene jeg kan gi, er at du sitter hvis han skal opp på fanget ditt. Da kan han hjelpe litt til selv også. Sitt gjerne på gulvet sammen med han også. Hos oss gikk både løfting og stell bra. WSiden minsten var prematur, tok det jo nesten 1 mnd før han kom hjem så jeg hadde kommet meg rimelig godt etter snittet. Men han var på besøk hos oss på sykehuset hver dag.
Sacco og GUTTEbanden!
Sv: Noen som har tatt keisersnitt med nr.2? Hva med det andre barnet?(løfting,stell)
10:03 9.02.2007
Takk for svar..
Ja har tenkt litt på det, at jeg kan sette meg ned med han osv...
Vil så gjerne at han skal føle mamma har tid til han også, og redd han skal føle seg avvist hvis jeg ikke kan bære han og sånn. Men skal bruke kreativiteten min og leke med han på gulvet på ei matte osv...
Så får vi håpe jeg kommer meg fort..
2_TETTE
21:26 12.02.2007
Jeg tok keisersnitt med nr to, da var storesøster 15mnd. Ble også sendt hjem fra sykehuset etter kun 4 dager pga plassmangel. Det syns jeg var kjipt, for de visste jo jeg hadde ei på 15mnd hjemme. Men jeg fikk beskjed om at jeg kunne løfte på henne, måtte bare være litt forsiktig. Lett å si... Vi har stue og kjk i 2. etg, og bad i 1. Dvs at jeg måtte opp og ned trappa ganske mange ganger om dagen. Og storesøster ville self være med ned hver gang lillesøster skulle ned. Prøvde å være forsiktig, og ikke løfte vogner osv. Hadde storesøster hjemme (ikke bhg), men fikk heldigvis avlastning med å passe henne de første to ukene. Fikk også hjelp med litt husarbeid. Ellers satt jeg også mye i en stol, slik at storesøster kunne komme å sitte på fanget og kose.
puff den lille dragen
22:22 10.03.2007
Det er 15 mnd mellom de to yngste jentene mine, og sistemann skulle komme ved KS. Så jeg tenkte også veldig mye på det mes løfting av hun på 15 mnd, bleieskift osv. Nå skulle jo sambo være hjemme i 3 uker, så håper jeg kunne løfte da.
Ble bare to dager på sykehuset, fikk kreket meg ut derfra og latet som om formen var på topp:-) Hater å være på barsel, og har det bedre hjemme.
Så løftet henne ikke de føste dagene, fikk henne til å hjelpe til selv osv hvis hun skulle på fanget, men det gikk ikke mange dagene før jeg løftet henne. Mamma som var hos oss og sambo ble helt gærne når jeg gjorde det, men det ble umulig for meg å la være. Det jeg var mest redd for var at såret skulle gå opp, men sjansen for det er visst liten. Det som er verre er at det kan gro stygt når du belaster, men som sagt ble det umulig å ikke løfte henne...det var så mye enklere å bare gjøre det:-)
Løfte tungt som vogn osv ventet jeg en stund med da.
Så min erfaring er at det ikke blir så komplisert som man tror på forhånd, men det er et fysisk hinder ja.
Luca
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem