Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Godord til mor

Her kan du skrive en liten hyllest til akkurat din mor, og så sende henne linken etterpå hvis du har lyst til å dele den med henne også:-)
Man kan aldri få nok ros!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Min mor fins det ikke mange nok go'ord i verden til!
09:01 8.02.2007
Mor har alltid vært til stede for oss barna.
Alltid kom vi hjem til varm middag og en mor som rusket i hårluggen og spurte hvordan skoledagen hadde vært.
Alltid sørget hun for klær og utstyr til oss, selv når pengepungen vred seg i smerte.
Alltid var hun der, alltid hadde hun tid til oss, selv når hennes egen arbeidsdag i hus, i fjøs og ellers på gården krevde 100 % av henne.

Min mor er av den sorten som det i dag ikke finnes mange igjen av. Mor har aldri, aldri stilt seg selv i første rekke. Først var det oss barna, siden tok hun hensyn til sine egne foreldre, svigerforeldrene, far og til sist seg selv.

I dag er hun 76 år, mor til fire, bestemor til 9, og oldemor til 5. Og fremdeles er hun lett å be når noen av bestemorungene trenger en voksen til å være hos seg, smøre brødskiva og kose med, når foreldrene må yte mer for arbeidsgiver enn hva timeplanen egentlig har rom for.

Snart er det ingen som husker at sånne mødre og bestemødre finnes. I dag opplever jeg at barn og unge bare ser rart på meg når jeg sier at min mor alltid var hjemme og alltid var tilstede for meg og mine søsken i barndommen. I dag er det få som har anledning til å være en sånn mor, som alltid tar i mot barna etter endt skoledag og som ikke har sin egen karriere å ta vare på ved siden av familie, hus og hjem.

Tusen takk for at du alltid var der for oss, mor, og tusen takk for at du er den du er! Fremdeles håper vi å få beholde deg i mange år, og at vi klarer å gjøre din alderdom så trygg og god som du gjorde vår barndom trygg og god. :-)
Kakao™
Sv: Min mor fins det ikke mange nok go'ord i verden til!
22:14 8.02.2007
Og det er tydelig på mange måter at datteren har arvet mye fra mora si!
;o)
Northernlights
14:29 10.02.2007
Tror du det? Synes du det ser ut som jeg likner min mor? Litt usikker på om du har + eller - foran ytringen din.... :-)

Det var forresten et flott hyllest du hadde skrevet til din egen mor. Jeg holdt på å få prestasjonsangst da jeg leste det, men tenkte shit... :-)
Kakao™
21:03 12.02.2007
Ja, jeg synes det skinner godt igjennom at du er datteren til mora di =)

Jeg fant en kjøleskapsmagnet her forleden hvor det sto "mirror,mirror on the wall, I turned into my mother after all"! hahaha,...
Tenkte kjøpe den til datteren min (som fyller 19 i sommer), men lot det være. Hun finner jo ut det selv snart, at hun er mer og mer lik mora si.

Mora mi fikk ikke "til" å være der 100% som hun ville det for oss. Men jeg vet i hjertet mitt at hun prøvde det hun bare kunne.
Vi var i fosterhjem ei stund, men uansett savnet vi jo mora vår, og ville hjem etter å ha vært borte ei stund.
Mora mi har etter at jeg ble voksen vært der for meg mer enn noensinne. Jeg tror hun på mange måter har det vondt når hun tenker på enkelte episoder vi ikke fungerte som familie, og hun har derfor gjort en flott jobb i ettertid.
Det er aldri for sent. Selv for mødre å forandre på ting som ikke er så bra.
Jeg har ikke alle de gode minnene du skrev om, fra barndommen, men jeg har nå engang bare ei mamma, og henne ville jeg ikke byttet bort med noen, selv etter det vi opplevde.
=)

Jeg hper en dag at mine barn tenker på meg som ei god mamma. Men akkurat nå synes de visst jeg bare er "masete". Spesielt tenåringene mine....men det syntes jo jeg om mora mi engang, også.
;o) så det er vel håp??
Northernlights
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)