Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt: 6-8 år

For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
Hvor viktig er kvalitet og merke når dere kjøper klær til barna deres?
 11:42 7.02.2007
I sportsbutikken jeg jobber skal vi utvide barne avdelingen vår, og i den forbindelse lurte jeg litt på hva dere synes er viktig når dere kjøper klær til barna deres.

For eksempel ville dere valgt en Reima dress til 1299,- som dere vet er god kvalitet eller eller en til 399,- som også skulle være god.
Hva med uttagbart for, gidder man å ta det ut eller er det greiere å kjøpe en tynn og en tykk dress?

Hva med merker som Adidas, Umbro, Nike, Puma osv. Er dette klær dere kjøper til barna deres.

Evt andre ting som er viktig?

Hadde vært kjempefint om dere kunne kommet med deres syn på dette.
Lillnita.
Sv: Hvor viktig er kvalitet og merke når dere kjøper klær til barna deres?
 00:04 9.02.2007
Kvalitet er viktig, men synes ikke det er nødvendig å kjøpe det aller dyreste. Skogstad og Helly Hansen f.eks er ikke så dyrt som Reima men holder i massevis. Har hatt endel utebukser i Reima, men synes de slites relativt fort og er litt oppskrytt.Da gjør Mikk-line utebukse samme nytten og er et par hundre kroner billigere. Viktig at klærene er vannavstøtende. Tror nok det er endel som velger Reima selv om det er dyrt.

Reima sine votter har jeg dårlig erfaring med, det tar lang tid før de tørker og hvis en vrenger de er det umulig å få tommelen tilbake. Kjøpte Ullrik votter med ullfor og de er vi kjempefornøyd med.

Trenger ikke tykk dress eller avtagbart for. Bruker tynn dress og har heller et lag med ull innerst, joggedress og et lag fleece hvis det er kaldt. Evt kutte ut joggedressen når det er mildvær. Bedre med flere tynne lag.

Andre merkeklær som Puma og Nike, kjøper jeg bare hvis det er på tilbud. Motepresset kommer vel tidsnok.

Lykke til med sportsbutikken!
Mor Unni
 13:47 9.02.2007
Hei Mor Unni,

Fint svar som jeg kjenner meg igjen i. Ble litt nyskjerrig på disse Ulrik-vottene. Hvor kjøper du de?

Takk for svar!
Anonym
 02:01 27.02.2007
Kjøper de på Byhaven kjøpesenter i Trondheim, en butikk som heter lille martine. Vottene er veldig fine med ullfor samtidig som de er vannavstøtende.
Mor Unni
 12:50 20.03.2007
Ting som skal holde kulde eller vann ute er jeg litt pirkete med. Men det betyr ikke alltid at det er det dyreste merket! Man hører fra andre hva de liker, og man ser på ting man selv liker. Ordet går:) Jeg liker å kjøpe klær til barna, og kjøper både dyrt og billig. Så for meg så er kvalitet viktig på uteklær OG sko. Men på inneklær kjøper jeg det jeg liker også hvis det kanskje ikke vil holde 50 vask:). Jeg tror det er fint med valgmuligheter. Man skal kunne kjøpe både det dyre hvis man vil det, men det skal også finnes et bra alternativ til de som vil kjøpe billigere.
fideli
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------