Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt: 9-12 år

For dere med barn mellom ni og tolv år. Her kan dere diskutere og utveksle erfaringer.
Hva skal jeg gjøre med uren hud hos tiåring?
 09:03 7.02.2007
Gutten min på 10,5 år har begynt å få skikkelige hudormer. Ordentlige svarte beist Rundt nesa, men også midt oppå nesa. Hva kan/bør jeg gjøre med dette? Redd for at han kommer til å bli skikkelig plaga med kviser.
Anonym
Sv: Hva skal jeg gjøre med uren hud hos tiåring?
 23:27 10.02.2007
Det samme har min sønn, jeg tar og imot rååååd.
Anonym
 00:22 18.02.2007
Vel, en tur til apoteket vil gjøre susen. De selger gode og rimelige såper og kremer som renser huden og sørger for at ikke bakteriene på huden får lov til å lage kviser. Produktene er fargenøytrale, og kan derfor fint brukes av gutter. Lær gutten gode rutiner nå så slipper han problemer senere. Men noen er ekstra plaget, dette er i noen tilfeller arvelig. Skulle problemet vedvare tross bruk av slike produkter må du ikke nøle med å komme til en hudspesialist. Han/hun vil forordne midler på resept som virker enda dypere ned i huden enn de reseptfrie. Det er bra du tar dette på alvor, puberteten/ungdomstiden er en følelsesmessig slitsom tid om man ikke skal streve med store hudproblemer i tillegg.
blidsomeisol
 11:55 18.03.2007
Hei,sønnen min på 9 har også uren hud.Får prøve på apoteket:)
Takk for tips:)
Anonym
 21:13 28.03.2007
Hei. Eg er sjølv vært plaga og er til tider forsatt plaga av kviser. Ingenting som har hjelpt meg før no. Kan sei med det samme at sannsynlegvis hjelper ingen av desse vidunderkurane. Har ihvertfall erfart dette før og kasta vekk ganske mykje penger. Det eg anbefaler er å gå til ein hudpleier,der kan ein visstnok få eit produkt som gjer at hudomer ikkje blir svart på tuppen.Eg har ikkje prøvd dette sjølv men eg prøvde ein nattkrem frå decleor (essential balm) den ga ny glød til huden og hjalp litt, du kan jo også prøve demalogica rens og fuktighetskrem. Det som har virka best for meg er OBAGI. Har brukt dette i ca 7 uker og den bleiker også arr. Er ikkje sikker på hvordan den virker dersom han ikkje har kviser enda, men vil anbefale denne serien på det sterkeste dersom kviser blir eit problem. Flasser litt av og er litt lett sviende dei første vekene men så blir huden superflott. Må vere forsiktig med sol og det koster litt men blir han skikkelig plaga er det ingen tvil i mine øyne. Eg har sjølv smertelig erfart hva kviser kan ha å seie for selvfølelsen og ville nok ihvertfall gå til hudpleier for å vurdere huden. Alt dette koster sjølvsagt penger, men er sannsynlegvis det eineste som hjelper.
Anonym
 14:24 29.03.2007
biotherm(vet ikke om det er rett skrevet)har bra produkter for ung uren hud
jolanda
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------