Denne debatten er for alle som ikke er medlemmer av en kjernefamilie, og det er vel de aller fleste. Her kan du komme med hjertesukk og dele erfaringer med andre så mye du orker!
Her er anonymknappen tatt bort.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Hei, alle dere med delt omsorg!
16:41 21.01.2007
Jeg har en datter på 5 år. Jeg deler omsorg/samvær med faren hennes 50% etter hans ønske og har gjort dette nå i snart et halvt år.
Jeg har har fått ny samboer som jeg venter barn med i juli. Jeg, han og datteren min gleder oss masse til dette og fungerer ellers veldig bra sammen når datteren min er her.
Problemet er at faren til datteren min som oftest har henne mindre enn 50%, da han skal jobbe eller på fest osv..Jeg og min nye samboer har nå hatt henne 7 helger på rad.
Jeg har aldri vært helt fortrolig med 50/50 løsningen og vil gjerne gå tilbake til vanlig samværsordning. Dette kommer min x-sambo til å sette seg hardt i mot...
Hva glør jeg?? Vil heller ikke skape uvennskap mellom oss, da vi har en grei tone som det er.
Hei.. Samboeren min har en datter på 4år fra før som vi har delt omsorg for. Det har vært sånn ordning fra bruddet da hun var 1år. Her bytter vi på søndager. Vi er fleksible, så vi bytter om det skulle være noe spesielt.. Låner henne evt på moren sin dag om det skulle være noe og omvendt.. Jeg synes vi kommuniserer veldig bra og det er det beste for tuttemor.
Skjønner deg godt. Ikke så lett å planlegge frem i tid og sånn da. Synes du skal ta det opp med x samboeren din. Men hva mener du med mindre enn 50%? Litt under eller mye under??