Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Spisesteder som er bra når man ammer/har barn

Her kan du legge inn dine erfaringer fra steder du har vært der det er ok å være med barn. Der de har lekerom og hvor man kan amme, skifte bleier og hvor folk ikke tar seg nær av at det er barn. Legg inn navnet på resturanten, cafeen, bakeriet osv og i hvilken by det er i headingen. Så legger du adresse og en beskrivelse av stedet i selve innlegget. Så kan man etterhvert kommentere i en lenke under dersom man selv eller andre har vært der senere og det har skjedd endringer.
Dette er den enkleste måten å dele disse opplysningene til felles glede på:-)
En oppfinnsom bruker kom på ideen -så takk for det!
Oppfordring til mødre på kafetur!
16:15 7.01.2007
Jeg har sett at det er en del som bare skifter bleie på babyene ute i kafeen/på bordet, og det er generelt ikke bra folkeskikk. Har hørt kommentarer fra andre gjester som synes det er ekkelt og ufint.

Vi bør ta hensyn til at andre ikke synes det er like naturlig med bleier og bæsj som oss nybakte mødre. Vil du like å spise ved et kafebord der kunden før deg skiftet en bleie?

Vet at de færreste gjør dette, så ikke ta det ille opp. Ingen vits i å gi dagens mødre "dårlig rykte" som kafegjester.
Anonym
Sv: Oppfordring til mødre på kafetur!
22:37 7.01.2007
Er det sant at noen gjør det?!

Æsj sier jeg bare!

Jeg er fullstendig FOR offentlig amming på kafé - nettopp fordi at kaféer er til for å spise på! Men de er ikke til for å skifte bleier på, nei!
Anonym
12:46 8.01.2007
Herregud, det har jeg aldri sett noen gjøre!!! Æsj.
juni#baby
14:32 8.01.2007

kan da ikke gjøre det
bord spiser man ved og på
man går andre steder når maten skal ut igjen\ har kommet ut igjen
raggs
15:14 8.01.2007
det hadde jeg virkelig ikke sett for meg i min villeste fantasi en gang..æsj
silhah86 fikk emilie 25.11.06
11:11 12.01.2007
er det virkelig noen som gjør det ?!?
hadde jeg aldri gjort...
menga
13:40 14.01.2007
Rart hvordan enkelte ikke eier manerer! En annen ting jeg også synes er ekkelt er når man har veninner med barn på besøk, så skifter de bæsjebleie midt i stua?!? Man gjør vel ikke det?, man går da litt bort fra andre folk,eller? har bleiebarn selv.
Anonym
11:13 15.02.2007
Har skiftet tissebleie i vognen ved siden av bordet en gang, men da satt det ingen andre i umiddelbar nærhet da. Er dette uakseptablet også..? Må legge til at jeg ikke var den eneste i mitt følge som gjorde det..
Kab&Jenny€ 21.11.06
18:45 27.01.2008
Seriøst jeg har opplevd at min venninne skiftet på sønnen sin i stua og jeg syntes det er fryktelig disskøsting!
Jeg ble så kvalm.JEG er jo ikke vant med hans bæsj og behøver ikke få det trøkt opp i neseborene!
Har ei datter på nettopp samme alder.
Du ser ikke meg gjøre det samme!

Marijah
-no rest for the wicked-
23:32 3.03.2007
Hvordan klarte du å se på det uten å si ifra til de som gjorde det? Hadde de slengt noe stygt tilbake til deg, så er jeg sikker på at de øvrige gjestene hadde støttet deg. Meget udelikat oppførsel, spør du meg.

Syns ikke man bør skifte bleier på unger når de ligger i vogna ved siden av spisebord heller. Det er da nok av toaletter å gå inn på.
Anonym
07:59 10.12.2007
Sa fra til en dame på McDonalds en gang som var i full gang med å skifte bæsjebleie på barnet sitt på bordet, men da fikk jeg beskjed om å holde til helvete kjeft, babybæsj inneholdt da ingen bakterier, og det måtte være grenser for hvor fisefin man skulle være.

Jeg kommer ALDRI til å skifte bleier i offentlighet, det er derfor man har toaletter og stellerom.
Helene:-)
22:30 26.01.2008
Hvis det ikke har vært noen folk i nærheten som har kunnet se noe, og det bare har vært tissebleie, skal jeg gledelig innrømme jeg har gjort det. Selvfølgelig hvis de ikke har hatt noe stellemuligheter på toalett da.
~Endorfina~
23:02 26.01.2008
nei,fysj!!!!bleieskift har ingenting ute i kafeene å gjøre om det er på bordet,i sofaen eller i vogna...skifter de bleie på middagsbordet hjemme også da eller????ÆÆÆÆÆSSSJJJJJJ!!!!!!!
Hadde jeg vært hun som fikk kjeft for å si ifra på McDonalds hadde jeg gått rett til betjeningen og fått de til å si til hun som skiftet bæsjebleie at det ikke er akseptert og at de har da stellerom til sånt!!!!
Virker som om mange mødre tror de er unnskyldt fra normal folkeskikk og ikke trenger å respektere de rundt seg....Jeg vil ikke bli en sånn mor som skifter bleie ute på kafe,ammer mens jeg handler eller bare turer frem med vogna og ikke bryr meg om jeg treffer noen,har faktisk blitt påkjørt av barnevogn selv og kjærringa sa f*** ikke unnskyld engang,hun så bare stygt på meg som om jeg stod i veien enda det var gooood plass til å unngå å treffe meg....Noen er bare så ekstremt selvsentrerte og tror hele verden bare handler om seg og barna dems!!!

Skjerpings til dere som er sånn,det finnes faktisk fler folk her i verden!!!!!
Anonym
18:37 27.01.2008
hehe...Jeg har ikke stått midt i en kafè da.. men jeg må si at det er VELDIG manko på skiftesteder !!!

En gang måtte jeg t.o.m skifte bleie imellom hyllene på clas olsson!

Og utenfor toalettene på kjøpesenter .Men det er jo fordi at må man skifte ei lita tissebleie så må man!

Herregud!
Folk som ikke har barn vet ikke hva vi med små babier går igjennom.
Vi stresser skikkelig mye og blir fort lei oss og da er det ikke rart at man får "skyggelapper"!

Så gi oss en sjans..

-no rest for the wicked-
22:13 14.02.2008
"Gi oss en sjans"? Hva med at du heller forholder deg til vanlig folkeskikk og beholder manerer selv om du har et barn?

Skal få min første baby i april, men ikke faen om jeg tror at dette er en unnskyldning for å gi totalt blaffen i omgivelsene og ture frem som om jeg aldri hadde lært meg folkeskikk! Det er faktisk ikke slik at alle rundt deg har valgt å få barn, det er det du som har valgt, og du har ingen rett til å late som om det er så ille å ha barn at du kan bare gi faen i normal folkeskikk!

Anonym
22:17 14.02.2008
Helt enig anonym 22:13. Jamen jeg har jo barn jeg, virker som enkelte bruker det som unnskyldning for oppførsel som er under enhver kritikk. Så engang et par som skiftet en bæsjebleie på et cafebord. Skjønner ikke at det går an, at noen er så korte at de tror at det er greit.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)